Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BF2 avsluttes... hjelp....


Anbefalte innlegg

Fikk min nye PC i deler fra komplett for godt og vel to uker siden. Skrudde den sammen, alt vel og bra. Startet opp, installerte WinXP Home, alt enda bedre :cool:

 

Installerte Battlefield 2, laste ned og installere patch 1.4, alt toppers :thumbup:

 

Men selvfølgelig skulle ikke idyllen vare lenge.....

Når jeg starter opp BF2, funker alt fint. Joine server, starte å spille, jadda. Men så: Etter 10-15 minutters spilling bestemmer PCen for at "nå er spilletiden over!" av en eller annen absurd grunn.... Plutselig stopper spillet opp et par-tre sekunder, og deretter til windows skrivebordet, og BF2 avsluttes, helt uten min samtykke. :hrm:

 

Jaja, det funker jo fint å starte spillet på nytt, men det er ikke optimalt, kan en si, å måtte gjøre dette en gang hvert kvarter når jeg gjerne spiller 4, kanskje fem timer i gangen.

 

Har ikke hatt dette problemet med noen andre spill eller programmer, ikke hatt ene eneste feilmelding eller blåskjerm på denne PCen.

 

VÆÆÆÆÆÆR SÅ SNILL OG HJELP MEG NOEN!

 

Specs:

AMD Athlon 64 2GHz 3200+ Socket 939

Corsair Value DDR-DIMM PC 3200 1024MB RAM

XFX Geforce 7300GS 256MBDDR2 Skjermkort

Samsung SpinPoint 250GB HD

350W "Standard" PSU

ECS nForce4-A939 HK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield 2 slet jeg også mye med tidligere i form av at det var ustabilt. Da hadde jeg ett Radeon X600PRO 256MB skjermkort i pcen.

 

Om dette var Bf-pachen sin feil eller at skjermkortet ikke orket mer er jeg ikke sikker på, men nå har jeg i fra sommerferien kjørt med ett 7800GT før jeg for ca 2 uker siden fikk meg ett 7950GT 512MB-kort. Med disse 2 siste kortene har jeg kjørt alt på full grafikk, og kan spille BF2 i timesvis uten noen problemer.

 

Tror kansje det kan være at du belaster skjermkortet ditt i det meste laget. Prøv gjerne å stille litt ned på instillingene, og sørg for at skjermkortet ikke blir overopphetet. Det går jo f.eks ann å prøve å ta av sidedøren på kabinettet å prøve om dette hjelper på stabiliteten i BF2. ett annet er jo å prøve å klokke skjermkortet ditt littegrann hvis det ikke allerede er mer enn varmt nokk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Først: Takk til dere som har tatt der tid til å svare.

 

Ja det kan stemme at det er skjermkortet som blir overbelastet, men jeg kjører jo allerede på lav grafikk for å få høyste mulig fps, driverne er oppdatert senest 2-3 dager siden. Tror jeg sjekker om det er noen andre å prøve.

Skal sjekke tempen på kortet under hardkjør, men dette blir nok uansett det første som blir byttet ut i denne PCen.

 

PSU: Fikk ikke no annen info om denne... Satt som standard i kabinettet.

 

Skal også prøve overklokking, er det kanskje noen som har tips om noen bra program til dette?

 

Takk igjen for svar :thumbup:

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Takker :)

Prøvde, og det hjalp bare ved å ta av kabinettdøra. CPU gikk ned 4 grader, skjermkortet gikk ned hele 5 grader, og HK ned 4 grader. Det blir nok å investere i vifter raskest mulig.

 

Men, det som jeg har kommet til å tenke på nå nettopp, er at jeg ikke har, som nevnt aller først, at jeg ikke har noen som helst problemer med andre spill. Et av dem er demoen av Battlefield 2142, som PCen drar helt uten problemer. Skal ikke BF2142 være minst like krevende som BF2, og hvis det skal være det, hvorfor er det bare i BF2 at det konker? Kjører forresten BFV og HL2 på ca. full grafikk uten problemer, fatter ikke dette.

 

Kanskje PCen ganske enkelt ikke liker BF2? Hehe :D

Lenke til kommentar

BF2 trives best med 2GB ram. Videre kan du sette opp volten på rammen til 2,8 . De fleste hk setter dette til 2,6 som standard . Sjekk rammen du har inne med memtest86 . Rammen min feks fra Ocz ble ikke stabil før ved 2,7 V men dette varierer fra ramtype til ramtype . Ville heller ikke anbefalt deg å overklokke maskina de med en så liten strømforsyning som du har nå .

Lenke til kommentar

Dette minner meg om problemet jeg hadde med BF2 for en stund siden. Hos meg var det RAM brikkene som var ustabile, og etter masse testing med Memtest 86, fikk jeg stilt hastigheten til et stabilt nivå. Har ikke hatt BF2 problemer etter dette.

 

Memtest

 

Jeg anbefaler jeg at du laster ned et image som du brenner på en bootbar CD plate. Deretter kan du bruke plata i oppstarten, så tester du RAMMen din en stund.

 

Dersom den finner feil, må du stille justere innstillingene på brikken din. Hjelper ikke dette er brikken ødelagt.

 

Post eventuelle funn her, så får du sikkert hjelp!

 

Lykke til!

 

EDIT: Ser at Erikoi postet identisk løsning før meg(litt trøtt her på kvisten). Still gjerne opp volten på RAM brikken din. Mye mulig at dette hjelper.

Endret av Clint
Lenke til kommentar

Takk til alle som har tatt dere tid til å svare :D

 

Har funnet ut at det jeg trenger er bedre kjøling. GPU-temp lå før på 52 grader Celsius Idle, nå ligger den på 43. Kjører nå med kabinettdøra av, og BF2 går stabilt som bare det så lenge jeg vil. Komplett.no's vifteutvalg, here i come :cool:

 

Tar meg da ikkke bryet med å kjøre memtest, siden det nå går såpass problemfritt, men opplever jeg problemer senere blir det det første jeg gjør :thumbup:

 

Igjen takk til alle forslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...