Gå til innhold

Dårlig ytelse WOW med amd AMD 4000+ og 6600GT


Anbefalte innlegg

Spiller en del WOW og har nå begynnt å spille i raid med 40 spillere, og har store problemer med FPS. Pc'en har AMD 4000+ 2gb minne og 2x200 disker i raid 0, samt et PCI-express gt6600.

 

Opplevde i dag når det gikk litt hett for seg FPS på 5-7. Ellers ligger det på rundt 30 fps. Kjører 1280x1024 på LCD skjerm.

 

Noen som vet hva som er flaske haslen her? gfx eller CPU? Om det er gfx hvordan kort burde jeg gå til? Har budjett på max 2000.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Efikkan her.

Min pc er betydlig mer rompe enn den du viste fram her.

Jeg raider flere ganger i uken MC/BWL/AQ20/40 etc etc og det hender at jeg faller ned på en 12fps... max! for det meste går det i en fin flyt med få merkbare lag-spots.

 

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB S-ATA

8MB cache 7200RPM

 

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754

nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

 

Thermaltake Venus 12 CPU-Vifte

A1744 Socket 754/940-AMD Opteron/AMD 64

 

ATI Radeon 9800 Pro 128mb grafikk kort (som tok kvelden her om dagen :cry: )

 

Sjekket varme, strøm etc til grafikk kortet? kan være at vifta har gått...

Kan også være driver problem. altid kjekt å skjekke for nye opdateringer :thumbup:

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Min gamle maskin 512 Ram CeleronD og GF 4mx klarte seg helt fin i MC men det var med alt på det laveste men med høy oppløsning. Så jeg skjønner ikke hva problemet med din maskin kan være men prøv oppdatere drive, kjøre med lave insilinger. På noen skjermkort må du pluggeinn en ekstra stømkontakt i kortet, vet om mange som glemmer dette. :)

Lenke til kommentar

Dette burde ikke være relatert til utdatert hardware, det er nok slik f.eks. Efikkan sier at det kan være trøbbel med drivere. Jeg har også kjørt med en litt dårligere maskin enn din(på middels kvalitet 1280*1024) uten å ha opplevd lagg noensinne(ikke en gang i IF når det står på som verst).

 

Lagger det når du soner inn i nye områder også? Jeg vet at en kompis av meg fikk mye bedre ytelse i WoW etter en defragmentering av både systemdisk og spilldisk.

 

Wollis.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...