GOKVELD Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Finnes det DVD plater som er over 4,7 gb? Finner bare sånne.. Har kun funne ded plate me 80 gb.. men d e svindyrt da............
iChristian Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Du har jo Dual-Layer DvDer som er på litt over 8Gb da.
Brian Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Finnes det DVD plater som er over 4,7 gb? Finner bare sånne.. Har kun funne ded plate me 80 gb.. men d e svindyrt da............ 7019766[/snapback] nei, 4,7 gig er standard, men tror du får mer plass på en dual layer, men vet ikke helt sikkert. hvis du skal ha større må du vel gå over til blue-ray eller noe sånt.
iChristian Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Eksempler på dual-layer DvDplater Verbatim 2,4x DVD+R Double Layer 8,5GB Printable 10-pack Jewel Case Verbatim 2,4x DVD+R Double Layer 8,5GB Printable 25-pack Cake Box
Rocambole2 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Her bør man kanskje påpeke at de såkalte 8,5 GB-platene i virkeligheten er på 7,95 GB, på samme måte som en såkalt 4,7 GB plate i virkeligheten er på 4,38 GB. Om dette skyldes at bransjen forsøker å lure oss ved å skrive feil på platene, eller om de virkelig ikke vet bedre, er uvisst. Sannsynligvis prøver de å lure oss. Feilen skyldes iallfall at man feilaktig regner med 1000 bytes i en kilobyte istedenfor 1024, og 1000 kilobytes i en megabyte istedenfor 1024, og 1000 megabyte i en gigabyte istedenfor 1024. En ettlags DVD har 4.700.000.000 bytes, som bransjen med sin regnefeil oppgir til 4,7 GB istedenfor 4,38 GB, som blir det riktige hvis man regner med 1024. Og en to-lags DVD har 8.500.000.000 bytes, dvs. 7.95 GB.
CZ28 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Har filmet, redigert og brent en konsert på over 2 timer på en Dual-layer plate. Var optimist og skulle levere den fra meg til dem som skulle se det. Kun første del (layer1) vises på den eksterne DVD-spilleren som er koblet til TV. Kvaliteten er uansett bra. Når den blir avspilt på en PC'n, kan jeg derimot se hele videoen. Noen som har brent Dual-layer plater med video? Dålige eller gode erfaringer?
stkmydla Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Det er mulig du har truffet på en eldre spiller som ikke støtter dobbeltlags-DVD. På DVDer som selges i butikk står det ofte at det kan oppstå en liten pause mellom skifte av lag, og det er mulig det er her det streiker. Nå til dags tenker ikke folk over det, men jeg vil tro at enkelte eldre spillere ikke støtter Dual-Layer, på samme måte som at HD-DVD eller Blu-Ray neppe vil bli bakoverkompatibelt.
Rocambole2 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg leste for et par år siden, da Blu-Ray-spillerne kom på markedet i Japan, at de har både rød og blå laser innebygd, nettopp for også å kunne spille av DVD-plater. Når det gjelder eldre spillere, burde de vel i høyeste grad støtte dual layer, siden det i begynnelsen ikke fantes hjemmebrente plater (verken single eller dual layer), kun kjøpe-DVD, som vel har vært dual layer hele tiden? Endret 8. oktober 2006 av Rocambole2
CZ28 Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Min spiller er 2 år gammel, men har testet platen i en annen spiller også som er 1 år gammel. Samme problemet på begge. Tror ikke en DualLayer-plate er det samme de bruker på filmer. Det er vel en annen teknologi der filmen blir støpt inn, og ikke skrevet på utsiden...?
moviemaker77 Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Min spiller er 2 år gammel, men har testet platen i en annen spiller også som er 1 år gammel. Samme problemet på begge. Tror ikke en DualLayer-plate er det samme de bruker på filmer. Det er vel en annen teknologi der filmen blir støpt inn, og ikke skrevet på utsiden...? 7025823[/snapback] Hei Jeg har brent noen filmer på dual layer plater . Jeg brukte da studio 10.5 . Programmet gjør alt for deg . Rendrer filmen og brenner på dvd for deg. Filmen fungerte helt fint på min dvd spiller etterpå. Noe av problemet kan skyldes dvdbrenner og merke på dual layer plate. Holder du deg til kjente merker så slipper du sannsynligvis problemer. Jeg bruker kun verbatimplater uansett om det er 8,5 GB eller 4,7 GB. Dessuten holdere jeg meg til +R plater. Selv om brenneren kan brenne både + og - .
CZ28 Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Der har du opskriften! Verbatim DVD+ er utrolig stabilt. Har dårlig erfaring med de fleste andre produsenter. (Men det er kanskje tilfeldig...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå