Gå til innhold

Flightsimultator x går tregt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en ny pc idag Dell xps m1710 med 2GHz core2duo prosessor, 1gb ddr2 ram og geforce 7900gs. Men når jeg skulle teste den nye demoen av flight simulator x gikk det veldig tregt det hakket med med ganske lave grafikk instillinger.

Hadde en inspiron 8500 med 2.4Ghz P4m, 512Mb ram og geforce 4200go før, Når jeg spilte den første demoen med den med de samme instillinger gikk det helt glatt.

Er det demoen det er noe galt med? Har testet andre spill og de fungerte 100 ganger bedre enn på den gamle pcen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tested demoen også på en monster maskin og det hakket og oppførte seg helt på tryne. Vent på en bedre demo eller fullversjonen så blir det nok bedre.

Skrevet

Dette kjørte nå glatt på min pc.

P4 2.4, 512ram Ti4600 Skjermkort.

Må ned på middels-lav grafikkinnstilling, men da gikk det helt fint og alt så helt greit ut.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg lastet ned demoen for en stund siden, og kjørte helt greit med lave innstillinger. Jeg har en Athlon 3500 + med 3 gb DDR ram og 6600 GT 128. Cockpiten fikk jeg til å bli kjempefin og detaljert. I dag kjøpte jeg meg fullversjonen (Deluxe), og med de samme innstillingene og det samme flyet ble det helt ræva? Hva har skjedd liksom?

Skrevet

Fant ut hva som er grunnen til at fpsen var lav, sett fps slideren på grafikkinstillingene høyere opp, den begrenser visst fpsen for at pcen skal slippe å jobbe unødvendig.

Skrevet
Fant ut hva som er grunnen til at fpsen var lav, sett fps slideren på grafikkinstillingene høyere opp, den begrenser visst fpsen for at pcen skal slippe å jobbe unødvendig.

7116448[/snapback]

Jeg har tatt av autogen for trær, men har bygninger og trafikk på. Jeg har satt ned oppløsningen litt også. Dessuten satte jeg FPS limitern til full fps. Nå går det glatt uten hakking i det hele tatt. Det negative er selvsagt litt dårligere grafikk, men det går greit. Det som fortsatt irriterer meg er at selve flyet ikke har noen pen tekstur på utsiden, og ikke i virtual cockpit heller. Det hadde jeg forventet med fullversjonen da jeg til og med hadde det i demoen! Jeg har selvsagt satt Aircraft på full grafikk.

Skrevet

Hvis du har fps limiten på fullt må du bare prøve deg frem for å få best mulig grafikk, for å få flyet til å se bra ut tror jeg du må stille på den andre slideren på den første siden på grafikkinstillingene(husker ikke hva den het)

Skrevet
Hvis du har fps limiten på fullt må du bare prøve deg frem for å få best mulig grafikk, for å få flyet til å se bra ut tror jeg du må stille på den andre slideren på den første siden på grafikkinstillingene(husker ikke hva den het)

7116545[/snapback]

Nei, den andre slideren produserer bare trær og sånt. Satte water grafikken på fullt.. nå ser vannet fantastisk ut, og det lagger ikke noe mer. Sliter fortsatt med dårlig grafikk på og i flyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...