Illyria Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Hei! jeg skal bygge en pc så vil jeg gjærne ha hjelp av dere til å velge det beste for meg. Jeg skal bruke ca 10000K. Jeg spiller en del, ser mye på film og hører mye på musikk. jeg har også liten tolmodighet så den må være ganske rask. trenger ikke skrive hva jeg skal kjøpe av skjerm, tastatur, mus. håper noen kan hjelpe meg.
am3k Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)
capy Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Du skal kjøpe: Asus P5B DLX hovedkort Intel E6300 prosessor. E6600 om du har penger til det. X1900XT skjermkort 2*250gb Seagate Barracuda 7200.10 harddisk Corsair 6400 2*1gb CL4 eller CL5 alt etter lommeboken TermalTake Big Typhoon prosessorkjøler Mist 500W strømforsyning kabinett etter smak og behag. om du ikke skal bruke et gammelt ett da. Så nå vet du hva du skal kjøpe;)
kvase Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 dette er også greit og bygge opp under https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33015 + dette kabinette https://prisguiden.no/product.php?productId=38467
Toppris Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Som du kanskje ville merket om du så på faktisk side EN i dette forumet, vil du se mange som vil ha en 10k pc spillepc
Illyria Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Ja har sett det. alt så bra ut... jeg skal ha et bra kabinett som er litt fancy med plexi glass å greier så det er bare å komme med forslag der oxo foresten. men tusen takk for all hjelpen! PS! Jeg vil ha pc'en klar for Win Vista så da må vell den kunne oppgraderes for DX10 har jeg hørt. Pluss andre ting som Vista krever. Endret 6. oktober 2006 av Illyria
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 10000k sa du? kan få mye rå hardware da..., tror at du heller mener 10k...
am3k Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.
Anbefalte innlegg