Svein_Erik Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Er denne handlelisten bra til overklokking? Handlelisten PS! Det blir lite spilling på denne pc'en
efikkan Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Minnet er ok til overklokking, cpuen veldig bra, men hovedkortet er jeg litt usikker på. Hilsen, efikkan.
Zaimmer Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Så videt jeg vet er dette et bra HK til overklokking. ha en god kveld! mvh Zaimmer!
Svein_Erik Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Skrevet 6. oktober 2006 Var billig skjermkort.. 7017074[/snapback] skal ikke game noe særlig, trenger ikke rått skjermkort
cravenn Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Mitt forslag til hovedkort er som Zaimmer foreslår, et Asus P5B. Jeg har Deluxe/WiFi-AP-utgaven av det kortet, og er veldig godt fornøyd. Edit: Ville kanskje lagt litt ekstra penger i det og kjøpt en prosessorkjøler i tillegg, mitt forslag er Thermaltake Big Typhoon, som visstnok skal yte meget godt og være stillegående. Endret 6. oktober 2006 av Craves
Svein_Erik Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Skrevet 6. oktober 2006 Mitt forslag til hovedkort er som Zaimmer foreslår, et Asus P5B.Jeg har Deluxe/WiFi-AP-utgaven av det kortet, og er veldig godt fornøyd. 7017737[/snapback] hmm..ok, problemet er at prisen begynner å bli høyere enn hva jeg kan klare å betale... :/
cravenn Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Om du har ikke har tenkt til å spille noe særlig, kan du bruke enda mindre på skjermkort. Kanskje Sapphire Radeon X300SE HyperMemory er bra nok til ditt bruk. Endret 6. oktober 2006 av Craves
Svein_Erik Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Skrevet 6. oktober 2006 Om du har ikke har tenkt til å spille noe særlig, kan du bruke enda mindre på skjermkort.Kanskje XFX GeForce 6200 TurboCache er bra nok til ditt bruk. 7017792[/snapback] Ja, det kan jeg kanskje Eneste jeg kommer til å spille er vel det nye (og gamle) Command and Conquer. Sett i forhold til det jeg har nå, Ati Radeon 9600xt, hvor bra/dårlig er dette i forhold?
Svein_Erik Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har oppdatert med flere komponenter. Tror jeg går for denne, med 1gig ram nå, så får jeg bestille 1 gig til ved neste lønning:) Oppdatert Handleliste, klar til bestilling Noen som ser noe "feil" med listen?
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Det ser mye finere ut Og med mindre du har tenkt til å ha mer enn 2GB RAM i maskinen, gjør det ingenting at det er 2x512MB-brikker i den pakken.
Jovi60 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Hei! Så videt jeg vet er dette et bra HK til overklokking. ha en god kveld! mvh Zaimmer! 7016922[/snapback] Du har jo linket til det samme hovedkortet som han har i handlelisten.....
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Men han hadde ikke det i handlelisten først, han la det til senere etter anbefalinger fra både meg og Zaimmer.
Svein_Erik Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Men han hadde ikke det i handlelisten først, han la det til senere etter anbefalinger fra både meg og Zaimmer. 7018938[/snapback] Tusen takk for tilbakemeldinger Er bittelitt usikker på minnet..kan jo være at jeg har lyst til å ha mer enn 2gig senere. Burde kanskje kjøpe 1 brikke på 1gig istedenfor 2x512?
mbe054 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Foresten kan du få alle de delene billigere bare sjekk på prisguiden på hardware.no
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Men han hadde ikke det i handlelisten først, han la det til senere etter anbefalinger fra både meg og Zaimmer.7018938[/snapback] Tusen takk for tilbakemeldinger Er bittelitt usikker på minnet..kan jo være at jeg har lyst til å ha mer enn 2gig senere. Burde kanskje kjøpe 1 brikke på 1gig istedenfor 2x512? 7019144[/snapback] Jeg synes du bør kjøpe én brikke á 1GB, og senere kjøpe enda en brikke.Crucial DDR2 BallistiX PC6400 er en god del dyrere, men det er lurere med tanke på senere oppgraderinger.
Svein_Erik Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Foresten kan du få alle de delene billigere bare sjekk på prisguiden på hardware.no 7019189[/snapback] problemet er jo å betale 100,- i frakt til alle butikkene du kjøper fra. 4 forskjellige blir jo 300 ekstra bare i frakt totalt.
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Støtter Svein_Erik på denne. Det er også mye bedre å få alle varene samtidig, i stedet for å måtte vente på en butikk som kanskje ikke har den varen på lager, er treg med å sende varen etc. Jeg mener det lureste er å kjøpe alt fra en butikk, evt. to.
Svein_Erik Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Nå har jeg akkurat samme komponentene fra butikken www.shg.no. Her blir det 200 kroner billigere faktisk. Men det er 1 ting som er byttet ut, skjermkortet. Lurer på om dette er bra nok til meg. Jeg kommer som sagt til å spille lite, men det er en fordel om det "går an" å spille nye spill, selv om kvaliteten ikke er så bra. Sjekk bilde for handlevognen fra shg.no
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg tviler på at det skjermkortet i det hele tatt klarer å kjøre nye spill, på laveste grafikk og oppløsning i så fall. En venn av meg har 1600PRO, og det kjører Counter-Strike: Source på høy grafikk og oppløsning uten store problemer. Og prosessoren du har valgt, E6300, er mye kraftigere enn den han har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå