Gå til innhold

Nødvendig med nytt sim-kort for 3g?


Chivas

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste. Jeg har ett reletivt gammel sim-kort i min 3g tlf, og lurer på om man bør oppgradere det for å få full utnyttelse av 3g?

Grunnen til at jeg lurer, er at en kompis av meg fikk denne beskjeden hos Netcom, og fikk tilsendt et nytt kort. Jeg bruker Telenor dog, men synes ikke 3g er spesielt raskt på min tlf (N80), i forhold til Edge på min gamle tlf (D600)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Tele2 Sim kort, som jeg fikk 18. juli i år, sammen med Min k800i. Men jeg får det ikke til. Tviler på at simkortet er gammelt. Jeg har gjort alle konfigurasjonene og setup som det kreves for å bruke 3G (ganske sikker på det i allefall). Så jeg hva er det som har gått galt? Noen som kan alle stegene for hva man må gjøre før man kan bruke 3G??

Lenke til kommentar
Jeg har Tele2 Sim kort, som jeg fikk 18. juli i år, sammen med Min k800i. Men jeg får det ikke til. Tviler på at simkortet er gammelt. Jeg har gjort alle konfigurasjonene og setup som det kreves for å bruke 3G (ganske sikker på det i allefall). Så jeg hva er det som har gått galt? Noen som kan alle stegene for hva man må gjøre før man kan bruke 3G??

7019426[/snapback]

Er det noe man trenger gjøre i det hele tatt da?

På min 6233 så trenger jeg jo ikke gjøre annet enn kanskje å stille telefonen til å ta mot 3G.

Har valg for:

Bare 3G

Bare GSM

eller dobbelmodus.

Ingen problemer med mottak av 3G jeg, med Talkmoresimkort fra 2004.

Men om jeg i det hele tatt har noe nytte av det?....

Det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Her i Sverige er det slik at man får nye 3G simkort med alle nødvendige instillinger brennt i kortet. Man trenger altså ikke å laste ned noen instillinger når man tar i bruk 3G. Dette gjelder kun 3G delen, for det er en feature som ble lagt til når man satte opp spec. på de nye nettet. Når jeg booter telefonen for første gang med mitt 3G simkort, sender telefonen selv et SMS til Operatør og jeg får instillinger for 2.5 G og MMS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...