Gå til innhold

Hjelp til vertikal meny problem


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et problem med menyen jeg skal bruke på nettsiden min og håper noen smarte hoder kan fortelle meg hva jeg gjør galt. Jeg skal ha en vertikal meny på nedsiden av headeren min, men sliter med å få den til å fylle ut bredden i både FF og IE. Stiller jeg den til å passe perfekt i FF blir det bare feil i IE. Slik jeg har det nå fungerer det forsåvidt, men ved å holde over den siste link-knappen "Om Lumicus" kan dere se at hoveren ikke dekker fargen helt ut til rammen. Dere forstår sikkert lettere hva jeg mener dersom dere tar en titt på "siden".

 

Meny problem

 

Css fila finner dere her: CSS filen

 

Håper noen kan være behjelpelig slik at jeg endelig får det til å fungere optimalt i begge browsere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det første jeg tenkte på var at bildene ikke er store nok til å fylle ut diven har du prøvd å se ka som skjer vist du gjør det ene bildet litt lengre(5px så det ut som)

7009569[/snapback]

Hvis jeg for eksempel gjør slik at det passer perfekt i FF (øker med 5 px eller hva det er) vil det i IE dele "Om" og "Lumicus" på to linjer. Så da ser det ikke så veldig bra ut, derfor jeg har kommet til en slags mellom løsning nå.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp å prøve å få sidene mine til å se like ut i Firefox og crappy IE.

 

Lager CSS'en så den ser riktig ut i Firefox, og går inn og endrer det som trengs for at den skal se bra ut i IE og lagrer det som et eget IE stilark.

 

Så skriver du inn følgende i <head> taggen i HTML dokumentet, i tillegg til den vanlige stilark-linken:

 

<!--[if lt IE 7]><link href="stilarkie.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<![endif]-->

 

 

Pass på å ha med kommentartaggene. Den sjekker rett og slett om nettleseren er IE 6 eller lavere, og bytter ut CSS fila.

 

 

 

Smogern

Lenke til kommentar
Jeg har gitt opp å prøve å få sidene mine til å se like ut i Firefox og crappy IE.

 

Lager CSS'en så den ser riktig ut i Firefox, og går inn og endrer det som trengs for at den skal se bra ut i IE og lagrer det som et eget IE stilark.

 

Så skriver du inn følgende i <head> taggen i HTML dokumentet, i tillegg til den vanlige stilark-linken:

 

<!--[if lt IE 7]><link href="stilarkie.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<![endif]-->

 

 

Pass på å ha med kommentartaggene.  Den sjekker rett og slett om nettleseren er IE 6 eller lavere, og bytter ut CSS fila.

 

 

 

Smogern

7011191[/snapback]

Ja det er jo et alternativ, men skal jo kunne fungere optimalt i begge.

Endret av oleisbest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...