Gå til innhold

Optimum eller Failsafe defaults WIN installering?


RogerM

Anbefalte innlegg

Heisann alle

 

Husker jeg har lest et eller annet sted, en post av syar2003, hvor han mener windows bør installeres med bios satt til Optimum Defaults i stedet for Failsafe Defaults, spesiellt når det gjelder MSI AM2 K9N hovedkort?

 

Jeg klarer ikke å huske hvor jeg fant syar2003's post om dette, så jeg spør om dette her. Kanskje du leser dette syar2003 og kanskje kan gi oss noe mer info om dette?

 

Tror jo temaet er høyst aktuellt, og kan hjelpe mange, i det det trolig er mange som har kjøpt disse kort. Selv kjøpte jeg K9N SLI Platinum, og er ILLE PLAGA av de fleste problemer som er omtalt med K9N serien. BSoD, random shutdown ved browsing på nettet, overføring av store filer fra LAN/internet og brenning av CD/DVD osv.

 

Selv installerte jeg windows med bios satt til Failsafe Defaults, men etter å ha lest syar2003's post om dette "et eller annet sted" så lurer jeg på om jeg kanskje skal ta ytterligere en ny installasjon, denne gang med Optimum Defaults.

 

Planlegger å lage et ghost image av en grunninstallasjon, men ferske drivere og siste windows update, slik at jeg har et cleant og godt fungerende ghost å falle tilbake på om der senere skulle bli problemer med windowsinstallasjonen, og et ghost som har minst sjanse for å fremprovosere standarproblemene vi ser med dette/disse kort.

 

syar2003....og/eller andre som har peiling på dette, kan dere utdype litt hva som egentlig er best (optimum eller failsafe) og kanskje litt om hvorfor?

 

***

 

Og så har jeg et spørsmål om betabios. For K9N SLI Platinum så har jeg bios versjon 1.3, men ser at der er publisert en BETA bios versjon 1.43

http://www.lejabeach.com/MSI/K9NsliPlat/k9nsliplat.html

 

Er det noen her som har testa den betabiosen med hell og lykke?

 

Roger

Endret av RogerM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...