Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prob med powersave. Disken henger!


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått meg et lite problem her. Har fått nytt HK og siden det støttet SATA disker tok jeg likegjerne med en ny SATA disk som en ny boot-disk. Alltids greit å bytte boot-disken innemellom siden den får mest bank.

 

Problemet er at det virker som den har en powersave modus som ikke funker så bra. Jeg kan bruke maskinen i timevis uten problemer, men går jeg fra maskinen en halvtime, så fryser maskinen straks den må aksessere disken igjen. Jeg har prøvd å finne både i bios og i windows et sted man kan slå av denne funksjonen, men kun funnet den i windows under "power". Der har jeg satt den til "never". Men likevel virker det som om det er noe som skjer der. Mulig jeg må prøve å bytte disken i en annen, men om noen vet noen lure måter for å skru av powersave på? Kan det være innebygget i disken på noe vis?

 

Fikk opp windows explorer vinduet ene gangen da dette skjedde og diskene ble synlige nedover listen helt til jeg kom til denne SATA disken. Om jeg kun har denne disken i maskinen, så utgjør det ingen forskjell. Så de andre diskene kan utelukkes. De har forøvrig også alltid fungert fint tidligere.

 

Noen detaljer:

 

PSU: 400W

Disk: Samsung SP2004C (SATA 3.0)

HK: MSI K9N NEO-F

Siste bios v1.3 på hovedkortet var installert fra fabrikk.

 

Noen tips? Spørs om jeg ikke må prøve å få byttet disken...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...