Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BIOS vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei, dette begynte da en venn av meg satte ut og inn noen kabler mens pc'en var på. Ikke noe farlig, bare minijack kabelen, tastaturkabelen, musekabelen og skjermkablene. Da han restartet skrudde alle harddisker og vifter seg på, men skjermen sa at den ikke fikk signal, og BIOS "pipet" kom aldri. Det virker faktisk som om BIOSen aldri starter opp....

 

Hva kan være er galt? Kan det være cpu'en? I tilfelle kunne BIOSen fremdeles ha startet uten en cpu? Eller er det selve BIOSen eller hovedkortet som på noen måte er ødelagt?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, dette begynte da en venn av meg satte ut og inn noen kabler mens pc'en var på. Ikke noe farlig, bare minijack kabelen, tastaturkabelen, musekabelen og skjermkablene. Da han restartet skrudde alle harddisker og vifter seg på, men skjermen sa at den ikke fikk signal, og BIOS "pipet" kom aldri. Det virker faktisk som om BIOSen aldri starter opp....

 

Hva kan være er galt? Kan det være cpu'en? I tilfelle kunne BIOSen fremdeles ha startet uten en cpu? Eller er det selve BIOSen eller hovedkortet som på noen måte er ødelagt?

 

:hmm:

7000646[/snapback]

 

Sjekk om skjermkortet er litt løst, eventuellt ta det ut og sett det inn igjen.. det var problemet mitt en gang.

 

Pc'en min er faktisk sånn nå, jeg må skru maskinen på med knappen, så av og på med 0,5 sekunders mellomrom bak på strømforsyninga for at den skal starte med pip og bilde. eller starter bare harddiskene og viftene, uten bilde eller noe.

Endret av XaroN_
Lenke til kommentar
Har du prøvd å resatt BIOS da??, høres jo nesten ut som samme symptomer som kommer ved for mye overklokking !

7000771[/snapback]

 

Jepp prøv å gjøre som killabie sier, Ta ut strømmen av pc'en.. fjern batteriet på hovedkortet, dette batteriet ligner eller er samme på de som er bak på klokker og det er lett å ta ut. Vent 1 min og putt det inn igjen, put strømmen i igjen og start pc'en.

Lenke til kommentar

Har nå hatt ute batteriet på hovedkortet lenge for å resette BIOSen, har prøvd å resette ved hjelp av jumpere også, men fremdeles samme resultat som før. Har også prøvd den første metoden til XaroN_, men den funker ikke heller. Er man avhengig av en CPU for å starte bios? Kanskje den er fritert eller på annen måte ødelagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...