Gå til innhold

6600GT Vs 6800Xt

Eriond

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Er en stund siden jeg var helt oppdatert på pc-komponenter og ytelse, og håper dere kan hjelpe meg litt her.

En kamerat av meg kjøpte ett 6600gt for ca. ett år siden, men dette gikk i stykker og ble returnert til butikk. Nå fikk han ett nytt kort i posten som heter XFX 6800XTreme. Er dette ett greit bytte? Hadde håpet at han skulle få ett 7600Gs i stedet, siden dette faktisk var billigere også.

For ordens skyld, det er snakk om Agp kort.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :)

Da ser det ut til at han kan slappe av og montere inn kortet.

Var litt bekymret for at det skulle yte dårligere enn 6600GT.

:)

Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

En liten kommentar..

6800XT er 6800LE med bedre minne. Dvs. det er en viss sannsynlighet for at man kan åpne 8 pixel-pipes (og 1 Vertex) i tillegg slik at man sitter med ett 6800GT til under halv pris. (Mener det er få som ikke lar ihvertfall 4 pipes åpnes).

Dette er *mye* bedre enn 6600GT. :D

Endret av Slettet+6132
Skrevet

Takk for informasjonen, men tror ikke at han er en som kommer til å prøve på dette med det første. Kommer litt an på hvor enkelt det kan gjøres :)

Skrevet (endret)
En liten kommentar..

6800XT er 6800LE med bedre minne. Dvs. det er en viss sannsynlighet for at man kan åpne 8 pixel-pipes (og 1 Vertex) i tillegg slik at man sitter med ett 6800GT til under halv pris. (Mener det er få som ikke lar ihvertfall 4 pipes åpnes).

Dette er *mye* bedre enn 6600GT. :D

6997376[/snapback]

hadde det hvert så bra. XT er desverre laserkuttet så åpning av piplines er desverre ikke mulig.

Edit: eller mulig agp versjonen fremdeles bruker nv40 kjernen (og ikke den laserkuttede nv41) sånn at den kansje kan låses opp....

Endret av eXa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...