Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Krisehjelp før angrefrist går ut - Skjermkort


Anbefalte innlegg

Heisann alle

 

Jeg er kjempefrustrert og vet ikke helt hvor jeg skal poste for om mulig å få hjelp av noen som har peiling. Tenkte kanskje jeg skulle legge en post i spillforumet, i og med at jeg da kanskje vil få oppmerksomhet fra folk som kanskje har erfart det samme, men lander på konklusjonen om at temaet passer best her, selv om mindre antall spillfolk vil lese posten.

 

Jeg har lagt inn en tråd HER om problemer med ASUS EN6200TC Turbocache grafikkort.

 

Jeg har nettopp kjøpt dette kortet, sammens med MSI K9N SLI Platinum hovedkort, OCZ dual channel ram 5400 - 2048GB, samt Athlon64 x2 4600+ EE prosessor.

 

Problemet med grafikkortet ASUS EN6200TC Turbocache er at jeg ikke får til å spille STEAM games, som Half Life 2 og andre. Jeg har kjørt tester med dxdiag.exe og 3dmark05 som ikke gir noen feilmeldinger, og jeg kan kjøre andre spill som Alien vs. Predator 2 f.eks, som ikke kjøres via STEAM, men så snart jeg prøver et STEAM game så får jeg SVART skjerm.

 

Alle drivere er oppdatert til siste versjon drivere, men likevel.....STEAM er DØD som ei sild.

 

Jeg henvender meg derfor her, for å høre om noen kan hjelpe, OG om noen kan gi meg bud på et alternativt grafikkort som er garantert å virke sammens med STEAM?

 

Jeg har bare et par dager igjen før 14 dagers angrefrist er ute for ASUS kortet, og håper noen kan hjelpe meg før fristen går ut. Enten med hjelp til å finne løsningen til å få dette kortet til å virke, eller peke meg til et alternativt kort som dere med sikkerhet har erfart virker OK med STEAM.

 

Jeg er ingen spillentusiast, så jeg trenger ikke det mest heftige siste nytt på kortfronten, men jeg vil jo gjerne kunne spille.

 

Noen som kan hjelpe før angrefisten går ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så og si umulig at kortet har en defekt som KUN gjør at steam-spill ikke fungerer hvis alle andre spill er ok. Da _MÅ_ det være noe relatert til drivere, steam-installasjonen, eller evt. source motoren som mange av spillene på steam er basert på.

 

Får du svart skjerm på _absolitt_ alle steam spill, til og med operation gordon 2d-scrolleren? Hva med spill ikke basert på source motoren?

 

Det er ingen skjermkort osm "ikke er kompatibel" med steam, så uansett hva kort du evt. skulle bytte med så vil ikke det være noe problem - men som jeg sier tror jeg det er tilnærmet umulig for dette å være hardware'n sin feil.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Skal meddele at saken har løst seg.

 

Løsningen var latterlig, men dog. Det viste seg til min store forundring at Steam spillene virket hvis jeg kjørte opp skjermoppløsningen til 1024x768. (jeg har den normalt på 800x600 i det jeg har liten skjerm).

 

Jeg tenkte rett og slett ikke på at jeg måtte sette OPP oppløsningen, normalt er det vel oftest slik at man må sette den NED for å få et spill til å virke.

 

Anyway, nå virker det!

Lenke til kommentar

Mener å huske jeg hadde samme problem med steam, problemet var at oppløsningen måtte være en annen enn den jeg kjørte i vanlig desktop miljø, både større og mindre oppløsning funket med Steam, men ikke den samme. Merkelig feil men tydeligvis ikke helt ukjent. Godt å høre det rettet seg iallefall, frustrerende å være i tidspress og man ikke vet hva man skal finne på.

Lenke til kommentar

Ja dette var en strevsom tur, har vel ikke sovet på to døgn, jobbet som gal med å søke løsninger på nett, lese forum, reinstallere drivere (ørten i 10'ende potens antall ganger) osv osv....for å kunne finne feilen før angrefisten går ut....PUHHH!

 

Så det blir tidlig kveld i dag :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...