Gå til innhold

Hvor mye tar du totalt? Benk-Mark-Bøy?


Anbefalte innlegg

Lurte på om noen av dere er veldig sterke her?

 

Selv er jeg egentlig ganske usikker på maksløftene mine, annet enn 70kg benkpress (for 4 måneder siden, tipper jeg klarer 80 idag), har kjørt med 120kg i knebøy et par sett, har kjørt 100kg markløft et par sett. Så tipper jeg hadde endt opp med rundt 330 eller noe totalt. Målet er komme på rundt 500-600kg totalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..du kan jo fortelle litt om hvor lenge du har trent også :)

 

men vertfall, jeg har trent i 1,2 år ca. og sluttet å trene benkpress før sommeren (flatpress,skråpress og flyes nå(manualer/hantler)

 

men vertfall.

 

benk : 100kg. maks.

markløft : vet ikke hvor mye maks, men trener med 130kg (6-8rep x 3 set)

knebøy : har bare trent dette 5 måneder , maks : ? trener med 120kg, da 6-8rep her også!

 

kan vel nevne at jeg bruker 40kg's hantler på skråpress og flatpress!

og 26kg's hantler på biceps (trener biceps 2 ganger i uka)

 

målet er å bli so stor som mulig , og sterk såklart ;)

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
Hmm..du kan jo fortelle litt om hvor lenge du har trent også  :)

 

men vertfall, jeg har trent i 1,2 år ca. og sluttet å trene benkpress før sommeren (flatpress,skråpress og flyes nå(manualer/hantler)

 

men vertfall.

 

benk : 100kg. maks.

markløft : vet ikke hvor mye maks, men trener med 130kg (6-8rep x 3 set)

knebøy : har bare trent dette 5 måneder , maks : ? trener med 120kg, da 6-8rep her også!

 

kan vel nevne at jeg bruker 40kg's hantler på skråpress og flatpress!

og 26kg's hantler på biceps (trener biceps 2 ganger i uka)

 

han som jeg trener med , makser 145kg i benken, trener med 150kg på mark, og trener ikke beina da han har en kneskade..  han har da trent i 1 halvt år mer en meg.

er imponerende synes jeg.

6995456[/snapback]

 

Bra løft!

 

Jeg har trent i ca 10 måneder med et par måneders avbrekk (eksamenstider og ferie) , hadde ganske dårlig utgangspunkt, men synes jeg har gjort det bra. Starta på kroppsvekt 63kg og nå er jeg 71kg, er 173cm høy (lav :ermm: ).

Lenke til kommentar
Hvilken hensikt skal det tjene?

 

 

Selv har jeg hverken kjørt markløft eller knebøy noe særlig (har planer om å begynne med markløft regelmessig nå), men tipper at jeg ligger på noe rundt 150 kg totalt  :blush:

6995569[/snapback]

 

 

Enig, biceps er en veldig liten muskel, tricepsen er 2/3 av armen, så det er ikke vits å trene biceps så ofte. Dorian Yates trente biceps bare ca 20 min i uka.

Lenke til kommentar
trener biceps 2 ganger i uka

6995456[/snapback]

Hvilken hensikt skal det tjene?

 

 

Selv har jeg hverken kjørt markløft eller knebøy noe særlig (har planer om å begynne med markløft regelmessig nå), men tipper at jeg ligger på noe rundt 150 kg totalt :blush:

6995569[/snapback]

 

 

Det er vel mer at jeg liker veldig godt å trene biceps :D

men jeg er fullstendig klar over at triceps er en større muskel, men er vel at programmet jeg følger gjør at biceps blir innvolvert i de andre øvelsene!

og jeg elsker å pumpe biceps :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Enig, biceps er en veldig liten muskel, tricepsen er 2/3 av armen, så det er ikke vits å trene biceps så ofte. Dorian Yates trente biceps bare ca 20 min i uka.

6995593[/snapback]

Du kan ikke sammenlikne deg med elitebodybuildere, de har en god del hjelpemidler som andre ikke har.

Lenke til kommentar
Enig, biceps er en veldig liten muskel, tricepsen er 2/3 av armen, så det er ikke vits å trene biceps så ofte. Dorian Yates trente biceps bare ca 20 min i uka.

6995593[/snapback]

Du kan ikke sammenlikne deg med elitebodybuildere, de har en god del hjelpemidler som andre ikke har.

6997745[/snapback]

 

Endel folk har også inntrykk av at store biceps gjør folk til streetfightere, men den duger til stort sett en ting og det er kvelertak, hehe, ellers er den stort sett udugelig, vel, den funker jo til å dra seg opp etter en stang osv.

Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenlikne deg med elitebodybuildere, de har en god del hjelpemidler som andre ikke har.

6997745[/snapback]

 

Jeg har aldri sammenlignet meg med noen elitebodybuildere.

Poenget er at det ikke er vits å legge så stor vekt på en så liten muskel.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Du kan ikke sammenlikne deg med elitebodybuildere, de har en god del hjelpemidler som andre ikke har.

6997745[/snapback]

 

Jeg har aldri sammenlignet meg med noen elitebodybuildere.

Poenget er at det ikke er vits å legge så stor vekt på en så liten muskel.

6998619[/snapback]

Eneste jeg ville frem til var at du sammelikna med en bodybuilder. Jeg sier ikke at man skal trene biceps så mye, selv trener jeg bare biceps sammen med ryggøvelsene og enkelte ganger litt bicepscurl etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Endel folk har også inntrykk av at store biceps gjør folk til streetfightere, men den duger til stort sett en ting og det er kvelertak, hehe, ellers er den stort sett udugelig, vel, den funker jo til å dra seg opp etter en stang osv.

6998410[/snapback]

Biceps brukes også når du løfter opp tunge ting fra bakken, er ikke en så ubrukelig muskel som mange vil ha det til.

Lenke til kommentar
Endel folk har også inntrykk av at store biceps gjør folk til streetfightere, men den duger til stort sett en ting og det er kvelertak, hehe, ellers er den stort sett udugelig, vel, den funker jo til å dra seg opp etter en stang osv.

6998410[/snapback]

Biceps brukes også når du løfter opp tunge ting fra bakken, er ikke en så ubrukelig muskel som mange vil ha det til.

6998809[/snapback]

Desto større grunn til å fokusere på øvelser som likner på "å løfte tunge ting opp fra bakken", som roing, markløft osv. Da blir biceps automatisk trent i tillegg.

Lenke til kommentar
Endel folk har også inntrykk av at store biceps gjør folk til streetfightere, men den duger til stort sett en ting og det er kvelertak, hehe, ellers er den stort sett udugelig, vel, den funker jo til å dra seg opp etter en stang osv.

6998410[/snapback]

Biceps brukes også når du løfter opp tunge ting fra bakken, er ikke en så ubrukelig muskel som mange vil ha det til.

6998809[/snapback]

Desto større grunn til å fokusere på øvelser som likner på "å løfte tunge ting opp fra bakken", som roing, markløft osv. Da blir biceps automatisk trent i tillegg.

6998857[/snapback]

 

 

men du får ingen peak av de, og pumpet biceps (så du ikke klarer å gjør noe mer)

er det deiligeste :w00t:

 

edit : men la oss holde oss til topic...

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
Man kan ikke trene opp en peak, det er genetisk.

6998912[/snapback]

Hvor stor muskelen blir og hvordan muskelen ser ut er genetisk ja. Men du kan forme bedre peak. Den peaken du vanligvis ser, er det ytterste muskel hodet (1 på tegningen). Ved å trene f.eks hammer curl blir dette muskelhodet aktivisert mer, og du vil etter hvert forme bedre peak.

BicepsInside.gif

 

BTW. Ligger vell på ca 420 uten utstyr. Er bare ca siden jeg nesten alderig utfører maksløft.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

14 år gammel, vege ca 80, ca. 185 høg. Trent i ca i måned, 60 ( 3*5) i benk og mark har eg dei to siste vekene prøvd meg så vidt på,da var max programme 3 * 3 på 130 kg. knebøy har eg ikkje begynnt sikklig på enda men har tatt nokore løft på 80 kg.

 

(vil gjerne ha respons, veit det høyrest spinn vilt ut at eg trener så hardt når eg er så ung men følger eit oppsett treningsprogramm )

Lenke til kommentar
14 år gammel, vege ca 80, ca. 185 høg. Trent i ca i måned, 60 ( 3*5) i benk og mark har eg dei to siste vekene prøvd meg så vidt på,da var max programme 3 * 3 på 130 kg. knebøy har eg ikkje begynnt sikklig på enda men har tatt nokore løft på 80 kg.

 

(vil gjerne ha respons, veit det høyrest spinn vilt ut at eg trener så hardt når eg er så ung men følger eit oppsett treningsprogramm )

7022752[/snapback]

 

slett ikkje verst til å bare være 14 år! Bare spis maten din, få nok kvile og tren godt og riktig så skal du ikkje se vekk fra at du kan nå langt :)

3x3x130kg i mark som 14 er svært bra i mine øyne :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...