Gå til innhold

HJELP!Hvilken masterlinje skal jeg velge?!?!


Bachelor

Anbefalte innlegg

Jeg går nå sisteåret IT Bachelor. Jeg liker både å programmere (.NET spessielt) og drifte/nettverk. Jeg står mellom et dilemma på hvilken masterlinje jeg skal velge??

Hva er det som er mest etterspurt i næringslivet?

 

Jeg mener at at det vil være lettere å jobbe innen drift/nettverk enn med programmering. Men på en helt annen side så er det mere penger på programmering.

Penger er jo også en stor faktor, man ønsker jo å bygge en solid økonomi.

 

Står ovenfor disse valgene :hmm: :

 

Universitet i Oslo:

http://www.uio.no/studier/program/inf-master/

 

Høgskolen i Oslo:

http://www.hio.no/content/view/full/30357

 

Hadde satt veldig stor pris på anbefalinger/råd fra deres side. Det hadde kanskje hjulpet meg med å se det fra flere vinkler og gjøre det lettere å ta et valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det ville vært lettere å få jobb innen drift og nettverk. Kan tjene fett med penger på det også, har jeg hørt.

 

Hvor har du tatt Bachelor?

 

Er nesten i samme spørsmål som deg, men nå er det mer valg av videregående, hvor jeg skal ta bachelor og innen hva.

 

Er faktisk helt enig med deg, synes nettverk og drift høres gøyt ut (spesiellt linjen på NITH), da dette innebærer en del økonomiske ting.

 

Synes også programmering er gøy, og kan VB.NET.

Lenke til kommentar
Tror det ville vært lettere å få jobb innen drift og nettverk. Kan tjene fett med penger på det også, har jeg hørt.

 

Hvor har du tatt Bachelor?

 

Er nesten i samme spørsmål som deg, men nå er det mer valg av videregående, hvor jeg skal ta bachelor og innen hva.

 

Er faktisk helt enig med deg, synes nettverk og drift høres gøyt ut (spesiellt linjen på NITH), da dette innebærer en del økonomiske ting.

 

Synes også programmering er gøy, og kan VB.NET.

6994824[/snapback]

 

Tatt Bachelor ved Høgskolen i Buskerud. NITH er et bra av mange andre alternativer, men det er privat skole, så da koster det litt. Tror det er rundt 50 000 i året..

UiO eller HiO er jo andre alternativer.

Lenke til kommentar
Tror det ville vært lettere å få jobb innen drift og nettverk. Kan tjene fett med penger på det også, har jeg hørt.

 

Hvor har du tatt Bachelor?

 

Er nesten i samme spørsmål som deg, men nå er det mer valg av videregående, hvor jeg skal ta bachelor og innen hva.

 

Er faktisk helt enig med deg, synes nettverk og drift høres gøyt ut (spesiellt linjen på NITH), da dette innebærer en del økonomiske ting.

 

Synes også programmering er gøy, og kan VB.NET.

6994824[/snapback]

 

Tatt Bachelor ved Høgskolen i Buskerud. NITH er et bra av mange andre alternativer, men det er privat skole, så da koster det litt. Tror det er rundt 50 000 i året..

UiO eller HiO er jo andre alternativer.

6997346[/snapback]

Ja, du sier vel noe der.

 

Hvordan er NTNU i forhold til UiO eller HiO?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...