Gå til innhold

PCI Skjermkort til Dual Screen 2D-applikasjoner


KriB

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter og jobber i 2D office applikasjoner og trenger en løsning for Dual screen som fungerer tilfredsstillende.

 

Lurer derfor derfor på om noen har en anbefaling til et skjermkort jeg kan putte i min Dell Optiplex GX270 i tillegg til det interne Intel skjermkortet (Intel 82865G Graphics controller) som allerede er i den.

 

Er ikke aktuelt med noen form for AGP løsning, har kun en PCI slot tilgjengelig.

 

Lurer altså på hvilket kort (hvis det finnes en løsning for meg) som har tilfredsstillende drivere for Dual screen og tåler å jobbe i 1600 x 1200.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan du egentlig bruke hvilket som helst PCI-kort som har 2 skjermutganger, og heller la lommeboka bestemme hvilket siden du ikke har noen andre krav enn bare dual-screen.

Jeg har brukt et X800-kort med 1 stk. VGA- og 1 stk. DVI-utgang til å kjøre dualscreen på 2 stk. 19" CRT hvor oppløsningen var 1600x1200 pr. skjerm. Dog, dette var et AGP-kort og med 256 MB minne, men det illusterer hvertfall at du heller ikke trenger to like utganger for å få et tilfredstillende dual-oppsett. Jeg hadde ingen invendinger på dette - tvert i mot, så savner jeg det :)

 

Men jeg vil tro du ikke skulle måtte bruke over 1500,- for et PCI-skjermkort med to utganger for å klare slike oppløsninger.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...