Gå til innhold

for ikke lagt inn XP Pro så jeg trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

for opp dette når jeg skal velge hvilken partisjon jeg skla instalere XP på:

[-for å installere windows XP på den valgte patisjonen, må installasjonsprogrammet skrive noen oppsttartsfiler på følgende disk:

239367MB Harddisk 0 på id 0 på buss 0 på atapi [MBR]

Disken inneholder imidlertid ingen windows XP-kompatibel partisjon.''Gå tilbake til skjermbildet for partisjonsvalg og opprett en Windows XP-kompatibel partisjon og opprett en ny hvis det ikke er ledig plass på disken.

Trykk Enter for å gå tilbake til skjermbildet for partisjonsvalg.]

Har formatert den XP lå på fra før av og opprettet en ny partisjon men ingen ting hjelper ...

Har også prøvd på alle partisjonene mine og det fungerer ikke på noen av dem ...

Trenger svar før jeg legger meg da jeg drar imorgen til min farmor (Skal ligge over der til onsdag før jeg kommer på HWLan) og hun har ikke internett hun har faktisk ikke data engang så please help me

Takker

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette er vel helt normalt under installasjon av Windows? Når er det det skjærer seg? Hva er det som skjer eller rettere sagt ikke skjer?

6985652[/snapback]

Ok det innlegget skjønte jeg ikke helt :hm:

Skrevet

Det var vel omtrent det jeg prøver å si. Jeg skjønner ikke problemet, når er det installasjonen skjærer seg, hva er det som burde ha skjedd som ikke skjer?

Skrevet

Har aldri formatert før, men det som burdte ha skjedd er at den begynte å instalere .....

Isteden for jeg den beskjeden opp så kunne noen hjelpet meg med åssen jeg lager en sånn partisjon som jeg kan installere windows på så hadde jeg blitt glad ellers kan jeg rett og slett ikke møte opp med pc på HWLan og da et jeg ikke om gidder å dra ....

Skrevet

Hvor mange disker har du i PCen din under installasjonen?

Prøve med kun den du skal installere win på.

Slette alle partisjoner som er på disken og opprette ny før du går videre.

Skrevet
Snakket med broren min rett før du la inn dette innlegget å han sa det samme og nå driver den å lager en NSTF partisjon

Har 2stk disker

6987040[/snapback]

Det er bra det. Men det er NTFS, (NSTF ?).

Da klarer du resten fint. Du må ha det fint på Lan party da!

Skrevet
Har aldri formatert før, men det som burdte ha skjedd er at den begynte å instalere .....

Isteden for jeg den beskjeden opp så kunne noen hjelpet meg med åssen jeg lager en sånn partisjon som jeg kan installere windows på så hadde jeg blitt glad ellers kan jeg rett og slett ikke møte opp med pc på HWLan og da et jeg ikke om gidder å dra ....

6986235[/snapback]

Du skulle sagt med en gang at det var det med å lage en partisjon som var problemet :p eller om du hadde sagt at du ikke har formatert før... er nemlig standard prosedyre (så vet du det til neste gang ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...