Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Systemkrasj under spilling


Anbefalte innlegg

Mitt system:

-Gigabyte KN8NSNXP(Nforce3 ultra)

-Club3d 7600GS (Brand new)

-OCZ 620W PSU

-AMD Athlon 64 3500+

-1024mb Corsair CMX1024-3500LLPRO

 

Hei.. Jeg har nettopp kjøpt nytt skjermkort pga at det gamle var strømfeil på. Når jeg nå kjører på det nye får jeg ikke samme problemer som med det gamle. Men nå har jeg et annet problem. Når jeg kjører spill i fullskjerm hender det alltid, enten med engang, eller om litt, at filen Nv4_disp.dll kjøres i en loop som fører til at systemet krasjer. Jeg har feilsøkt alle komponentene mine, og finner ikke noe gale. Jeg har oppdatert BIOS og fulgt supportsystemene til både Gigabyte, Nvidia og Club3d. Og ingen av dem fungerer eller gir svar. Etter litt surfing fant jeg lignende problemer samt en betafix, jeg prøvde også dette men det fungerte ikke. Så nå er jeg tilbake på vanlige innstillinger.

 

Vennligst hjelp meg.

 

edit: endret skriveleif

Endret av PoW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk løst problemet ved å kjøre en clean XP. Inget register crash.

For de som kanskje får samme problem i fremtiden og finner denne posten, så et problemet det at nv4_disp.dll åpner et register som forårsaker driverkrasj med Hk'et. Dette gjør at nv4_disp.dll ikke får tilgang til registeret og kjører i en loop helt til den får det. Noe den ikke gjør, memoryoverflow og systemkrasj.

 

Det jeg gjorde etter å ha prøvd det meste:

-Flashet BIOS enda engang. Siste driver

-Endret på HD oppsettet

-Clean XP, alle oppdateringer

-Installerte drivere til Hk'et først

-Deretter div systemfiler

-Til sist GPU driveren.

 

Også WACHAO, it works.

 

Ligger forresten BETA fiks ute som skal fikse problemet på enkelte systemer. Dette fungerte ikke på mitt. Så da kan du prøve mitt oppsett :w00t:

 

Edit: Tydeligvis fungerte det ikke fem timer etterpå kom BSOD'en.

Fant ett forum som tar bare tar for seg dette problemet

http://z13.invisionfree.com/nv4_disp/index.php

Her finner du trinnvis forskjellige måter å løse det på. Alt etter hva som fungerer for ditt oppsett.

 

Kudos til dem.

 

Over og ut.. For denne gang

Endret av PoW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...