Gå til innhold

Sendte pc'n til bluescreen-helvete


Anbefalte innlegg

Fikk Hercules Fortissimo III 7.1 for noen dager siden. Satt det i og installerte Win XP driverene som fulgte med på cd'en. Win XP driverene var ikke bestått Win XP logotestingen, men i manualen så stod det at det var bare å trykke "fortsett likevel".

 

Alt funket fint resten av den dagen, men når jeg slo på pc'n dagen etterpå, så fikk jeg bluescreen under oppstarten. Der stod det at det var Hercules driveren som gjor det. Tok å deaktiverte Hercules driveren i sikkermodus, og nå får jeg ingen bluescreen lenger.

 

Noen som vet hva som er galt? Kan det være noen konflikt mellom Hercules kortet, og det integrerte lydkortet? Eller er det driverene det er noe galt med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-02 02:09, skrev Snask:

du sier du installerte med den drivern som fulgte med på cden. Vanlighvis finner du en mye nyere en hvis du ser på hjemmesiden til produsenten. Prøv å legg inn en nyere versjon (hvis det finnes)


 

Quote:


Den 2002-11-02 02:20, skrev Xvani:

prøv å disable on board sound i BIOS (integrert ly i hk)


 

Har lastet ned de nyeste driverene nå og disablet on board sound i BIOS'en. Får se om det fikser seg nå, og håpe det ikke kommer noen bluescreens.

 

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...