uvex Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 har en gammel maskin her som jeg just har byttet HD i, uansett hva jeg velger å gjør så får jeg ikke HD til å bli primary Master, uansett hvilken ide kable jeg velger og uansett hvor jeg plassere jumperen så blir den ikke Primary Master! eneste jeg får den til å bli er Slave, og dette er jo en os disk! Noen som har noen tips?
sedsberg Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Hva slags harddisk er det (merke/modell)? Om du skriver det så blir det litt enklere å hjelpe. Noen HD-er har ganske forvirrende jumper-settings. Kan stå MA (master) på harddisken mens det egentlig betyr "Master with slave" og da skal jumperen egentlig stå på en annen plass, eller ingen jumper i det hele tatt.
uvex Skrevet 29. september 2006 Forfatter Skrevet 29. september 2006 Hva slags harddisk er det (merke/modell)? Om du skriver det så blir det litt enklere å hjelpe. Noen HD-er har ganske forvirrende jumper-settings. Kan stå MA (master) på harddisken mens det egentlig betyr "Master with slave" og da skal jumperen egentlig stå på en annen plass, eller ingen jumper i det hele tatt. 6965220[/snapback] barracuda Seagate 40 Gig
sedsberg Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Jeg trenger hele modellnummeret helst. Men her er det jeg fant ut: Du skal ha 1 jumper på pinnene helt inne mot IDE-tilkoplinga. Harddisken skal stå på enden av IDE-kabelen. De kan hende at det er forskjellig på din da jeg bare fant en generell tabell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå