clumzy Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Hei, Jeg har slitt det siste halve året med at laptopen min, en G556 gir fra seg 4 pip og så slår seg av. Etter å ha ringt en del ganger til multicom traff jeg endelig en som kunne svare ordentlig. Det var rett og slett grunnet overoppheting. Han anbefalte å sjekke at kjøleribba ikke var full av støv og hvordan kjølepastaen så ut. Jeg åpner opp det hele etter instruksjonene jeg fikk fra multicom, ribba ser fin ut og jeg løsner derfor hele kjøleelementet. Da kommer sjokket, det ligger en aluminiumsfolie på kjølepastaen! De må ha glemt å ta den av tenker jeg, vasker med rødsprit og legger på et litt mer moderat lag med sølvpasta. Jeg snakka med multicom som sier de har sett det på flere av pc'ene og oppfattet det som om det var meningen. Jeg tviler, men multicom har ytt ypperlig service i denne saken så det er for all del ikke kritikk mot dem, heller mot Elitegroup. Bilde av ribba mi og instruksjonen fra multicom er vedlagt. G55x___CPU.pdf
Gread Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Takker for en informativ post, jeg har samme maskin som du har og har også merket at maskinen til tider har hørt ut som Concorde på vei til å ta av. Skal ta fatt på maskinen nå jeg, skal bli spennende å se om jeg også finner det samme som du gjorde på din.
jennnereer Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 har en kamerat som kjøpte G556 for 2 år siden, etter 5 ganger på service og over 2måneders ventetid gikk han lei. synes ecs er noe billig møkk. bare min mening. kan være de som er litt mer heldig en det han var.
ventle Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Prøv også å ta ut kjølevifta og blås den ren for støv. Gjorde ganske mye forskell på min CL56 (som er basert på samme hardware som G556).
norse5051 Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Tok og gjorde som du beskrev, åpnet hele møkka, blåste rent for støv og rengjorde hele maskinen. Løsnet skruer og med spenning tok av kjøleribba. Til min forbauselse så var det ikke noe sølvpapir der men niks kjølepasta i det hele tatt, merkelig at ikke maskinen min har tatt kvelden for lenge siden. Slang på litt arctic silver, og nå går maskinen som en klokke. For galt å ha betalt så mye for en maskin og så er arbeidet så slett som dette, etter å ha lest gjennom utallige poster her på forumet om selger her til lands og produsent, så skal det mye til for at jeg handler ECS og hos den selgeren igjen.
Rubuno Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 endelig fant jeg noe som kan hjelpe meg med pc'n min!! har elitegroup ecs g556 og har akkurat samme problemet. Kjøpte pc'n for ca 2 år sida og d siste halvåret har den begynnt oftere og oftere å bli overopphetet. I starten gikk d greit for da skjedde d kunn når jeg spilte lenge som på LAN og lignende, men nå i de siste ukene kan d sje så fort som på en halvtime spilling :/ (med mye lavere innstillinger til og med). Skal skaffe kjølepasta etter skolen i morra og vil sjekke pc'n når jeg kommer hjem. Bra du la ved hvordan det skall gjøres! Takk!
oyvindpe Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Har også denne maskina, og har hatt nøyaktig samme problem (sjokk....). Slo seg av pga overoppheting. Men løsningen på dette var faktisk overraskende enkel. Fikk tak i trykkluft på boks, og brukte dette på samtlige åpninger som jeg kunne finne i maskina. Utrolig nok løste dette problemet, og jeg har ikke hatt det siden, til tross for til tider intens spilling.... For øvrig vil jeg fraråde folk på det sterkeste å kjøpe Elitegroup. Det er ingen dårlig maskin, men prisen er alt for høy til såpass middels kvalitet. Jeg lot meg dessverre lure av testen i DinSide som skrøt maskina opp i skyene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå