Gå til innhold

Støvsikkert kabinett til industrigulv?


Anbefalte innlegg

Skal bygge en enkel liten PC som må stå ute i en produksjonshall med mye støv og skitt. Derfor trenger jeg et kabinett som er så tett som mulig i utgangspunktet, gjerne med luftfiltre.

 

Noen forslag? Pris kan gjerne ligge litt høyere enn vanlige hjemme/kontor kabinetter, men selvf, billig er bra.

 

Ps. når jeg sier industrigulv, mener jeg ikke at den skal stå rett ned på gulvet. Greier sikker å få den opp noen cm, eventuelt på et lite bord.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke det finnes noe ferdig-kabinett i den form du trenger, men om du ikek har noe imot at det ser litt jalla ut, så kan du bare tape/lime litt strukket damestrøme over hullene der viftene trekker luft.

 

Så monterer du ca 50% så mange vifter som trekker luft inn i forhold til antall vifter som suger ut fra kassen. Da blir det overtrykk i kassen, og dermed får du kun inn luft der du har DU har bestemt det, og ikke i alle andre bittesmå sprekker.

 

Resultatet er at 99,9% av støvet går i filtrene (som du selvfølgleig bør rense en gang i blandt). Tradeoff'en er at maskinen nok blir litt støyete med de ekstra viftene, men det gjør vel neppe noe inni en produksjonshall?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...