Kjellvez Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 (endret) Skal bygge en enkel liten PC som må stå ute i en produksjonshall med mye støv og skitt. Derfor trenger jeg et kabinett som er så tett som mulig i utgangspunktet, gjerne med luftfiltre. Noen forslag? Pris kan gjerne ligge litt høyere enn vanlige hjemme/kontor kabinetter, men selvf, billig er bra. Ps. når jeg sier industrigulv, mener jeg ikke at den skal stå rett ned på gulvet. Greier sikker å få den opp noen cm, eventuelt på et lite bord. Endret 29. september 2006 av Kjellvez
kvase Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 pakk inn pc i luftfilter for avtrekk slik dem bruker i billakerings verksteder å mekanisk avtrek ca 3 cm tykk hvor finmaska du skal bruke litt groft så hindrer du mye støv. vanskelig med støvtette kabinetter da pc trenger luft. pc forslag http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=23960
TrondSvendsen Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Bruk heller en KVM-forlenger, og flytt PCen ut fra hallen. CATx Micro Extender
Stigma Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 tror ikke det finnes noe ferdig-kabinett i den form du trenger, men om du ikek har noe imot at det ser litt jalla ut, så kan du bare tape/lime litt strukket damestrøme over hullene der viftene trekker luft. Så monterer du ca 50% så mange vifter som trekker luft inn i forhold til antall vifter som suger ut fra kassen. Da blir det overtrykk i kassen, og dermed får du kun inn luft der du har DU har bestemt det, og ikke i alle andre bittesmå sprekker. Resultatet er at 99,9% av støvet går i filtrene (som du selvfølgleig bør rense en gang i blandt). Tradeoff'en er at maskinen nok blir litt støyete med de ekstra viftene, men det gjør vel neppe noe inni en produksjonshall? -Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå