moestue Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 (endret) Innstallerte Vista tidligere idag, og delte opp i 3 partisjoner. Vista på 20gb, 10gb til XP og resten som lagring. Innstalleringen av Vista gikk greit, men etter at jeg innstallerte XP så starter den automatisk med XP. Hva gjør jeg for å velge under oppstart? Endret 28. september 2006 av moestue
moestue Skrevet 28. september 2006 Forfatter Skrevet 28. september 2006 (endret) Er det ingen som har vært borti samme problem? Må jeg inn i Bios eller trenger jeg en bootloader av no slag? Endret 28. september 2006 av moestue
wil Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Bootloaderen har du nok fra før av, siden at Windows XP faktisk starter. Hva gjorde du sa du? Installerte du XP på C:\ og Vista på D:\ eller? Det lureste er å installere den gamleste først, ås den nyeste. Hvis du har Vista på C:\ og XP på D:\ så prøver du å bytte rekkefølgen, eller du kan gå inni C:\boot.ini fra kjør. og legge til Vista der. Først kan du fortelle oss om du har Vista på forskjellige HARDDISKER eller forskjellige PARTISJONER.
Mythos Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Det skulle være tilstrekkelig med en bootsect /NT60 ALL kommando for å få opp Vista boot menyen. http://www.pro-networks.org/forum/viewtopic.php?p=607987
moestue Skrevet 28. september 2006 Forfatter Skrevet 28. september 2006 Takker for svar.. gadd ikke stresse med det. Formatterte alt og kjører kun Vista.
Plast Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Høyreklikk på My Computer>Properties>Advanced>Startup and Recovery>Settings
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå