Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Et par spørsmål om sikerhetskontroll


ⅵdar

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha oppkjøring i morgen og har i den anledning et par spørsmål om sikkerhetskontrollen.

 

Bremsevirkning, bil i bevegelse

Du skal kontrollere bremsevirkning ved å gjennomføre bremsing med gravis økende pedalkraft.

Fart 30-50km/t. Forklar årsaken til eventuelt skjevtrekk.

 

Hva er årsaken til skjevtrekk?

 

Lysutstyr

Du skal kontrollere at bilens lys virker, og påvise refleksutstyr.

Kontroller at hovedlyspæra er riktig montert.

 

Refleksutstyr? :dontgetit:

 

Dekkdimensjon/lufttrykk

Bruk vognkortet og innstruksjonsboka, for å finne dekkdimensjon og lufttrykk.

Kontroller om denne bilen har riktig dekkdimensjon og lufttrykk.

 

Får man utdelt en trykkmåler eller må man på magisk vis gjette seg frem til dette?

 

Styring

Du skal peke på og kontrollere oljenivået i servobeholderen.

Kontroller om servostyringen virker.

Hvordan merker du at servostyringen ikke virker under kjøring?

Hvordan ser servobeholderen ut?

 

Ellers tror jeg jeg skal ha resten under kontroll.

Endret av premium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først; Gratulerer! :)

 

Angående spørsmålene;

Servobeholder - Varierer litt, men som oftest en liten beholder, står muligens power steering ellerno på den. Om du er usikker, finner du instruksjonsboka, og finner ut hvor den er plassert der. :)

 

Dekktrykk - For å finne dette må man vel ha utstyr, ja. Riktig trykk står i instruksjonsboka/besintanklokket, sett at bilen har original dekkdim. :)

 

Refleks - Er vel innebygd refleks i lykter og slikt.

 

Angående skjevtrekk vet jeg ikke, men tipper dårlige bremser, feiljustert, feil trykk på bremseveske, osv?

Lenke til kommentar
Først; Gratulerer! :)

 

Angående spørsmålene;

Servobeholder - Varierer litt, men som oftest en liten beholder, står muligens power steering ellerno på den. Om du er usikker, finner du instruksjonsboka, og finner ut hvor den er plassert der. :)

 

Dekktrykk - For å finne dette må man vel ha utstyr, ja. Riktig trykk står i instruksjonsboka/besintanklokket, sett at bilen har original dekkdim. :)

 

Refleks - Er vel innebygd refleks i lykter og slikt.

 

Angående skjevtrekk vet jeg ikke, men tipper dårlige bremser, feiljustert, feil trykk på bremseveske, osv?

6959931[/snapback]

 

Skjevtrekk er vel at det trekker mot en side når du bremser, noe som det ikke skal gjøre.

Lenke til kommentar
Først; Gratulerer! :)

 

Angående spørsmålene;

Servobeholder - Varierer litt, men som oftest en liten beholder, står muligens power steering ellerno på den. Om du er usikker, finner du instruksjonsboka, og finner ut hvor den er plassert der. :)

 

Dekktrykk - For å finne dette må man vel ha utstyr, ja. Riktig trykk står i instruksjonsboka/besintanklokket, sett at bilen har original dekkdim. :)

 

Refleks - Er vel innebygd refleks i lykter og slikt.

 

Angående skjevtrekk vet jeg ikke, men tipper dårlige bremser, feiljustert, feil trykk på bremseveske, osv?

6959931[/snapback]

 

Skjevtrekk er vel at det trekker mot en side når du bremser, noe som det ikke skal gjøre.

6962516[/snapback]

Det vet jeg, jeg nevnte grunner til hvorfor det kan være slik (uten å vite om dem stemmer).. :)

Lenke til kommentar
Først; Gratulerer! :)

 

Angående spørsmålene;

Servobeholder - Varierer litt, men som oftest en liten beholder, står muligens power steering ellerno på den. Om du er usikker, finner du instruksjonsboka, og finner ut hvor den er plassert der. :)

 

Dekktrykk - For å finne dette må man vel ha utstyr, ja. Riktig trykk står i instruksjonsboka/besintanklokket, sett at bilen har original dekkdim. :)

 

Refleks - Er vel innebygd refleks i lykter og slikt.

 

Angående skjevtrekk vet jeg ikke, men tipper dårlige bremser, feiljustert, feil trykk på bremseveske, osv?

6959931[/snapback]

 

Skjevtrekk er vel at det trekker mot en side når du bremser, noe som det ikke skal gjøre.

6962516[/snapback]

Det vet jeg, jeg nevnte grunner til hvorfor det kan være slik (uten å vite om dem stemmer).. :)

6963486[/snapback]

 

Aaahh..sorry :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...