Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Help - PC'en har sluttet å starte :/


Anbefalte innlegg

Hello..

 

Vel, først og fremst: PC'en min starter ikke. Den reagerer ikke når jeg trykker på powerknappen. I forrige uke var det enkelte ganger den startet som vanlig, og enkelte ganger den ikke reagerte. Da hjalp det å trekke ut ledningen en stund/noen ganger, så fikk jeg startet den igjen. Nå reagerer den altså ikke i det hele tatt, og lednings-"trikset" funker ikke.

 

Jeg lurer på om det kanskje er strømforsyningen som har skjært seg. Akkurat idèt man setter strømforsyningen i kan man høre en liten lyd - gnist/klikk aktig. Likevel så lyser det grønt på hovedkortet mitt, som tilsier at det har "power:OK" :hmm:

 

Er det strømforsyningen som har tatt kvelden, eller kan det være andre ting..? Hadde vært fint å få bekreftet/avkreftet det før jeg evt. skal returnere og ta det på garantien..

 

Det er en Thermaltake Silent Purepower på 680W, så det er mer enn nok strøm til mitt system..

 

Kan noen hjelpe meg?

 

Specs:

Asus A8N SLi Deluxe

AMD X2 4400+ @ 2.4GHz

2 GB Corsair DDR PC3200

Soundblaster Audigy2 ZS

2x Maxtor DiamondMax 10, 200GB S-ATA i raid (striping) 7200rpm

1x Maxtor IDE-disk /7200rpm

GeForce 7800 GTX 256MB

Nec 3500 ual-layer DVD brenner

Div vifter i kabinettet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Ribbon kabler? hva er det? :blush:

 

Prøvde forøvrig å ta ut og inn de andre ledningene, ram osv..hjalp ikke. Sjekket ikke nøye (kan sjekke senere/i morgen), men jeg nekter nesten å tro at det skal kunne ha knekt en ledning. Poenget er jo at jeg f.eks slo av PC'en og la meg en kveld, og neste morgen når jeg skulle skru den på ville den ikke. Jeg har ikke vært i fysisk kontakt med PCen - det har ingen andre heller.

 

Takk for tipsene, skal prøve på nytt i morgen... tar gjerne imot flere tips.

 

PS.: Hvorfor tror du det er hovedkortet?

Det var forøvrig inne på service pga BIOS-styr tidligere, men har aldri hatt hardware-problemer med det, før..

Lenke til kommentar

Ribbonkabler er/var i gamledager :) de du har på ide disker,floppy,dvd/cd..

Også kan du gjøre det med sata diskene.Prøve å starte med minst mulig,så sett på en og en,hver gang omstart.Kjenner ikke til hardiskoppsettet ditt,om du må stille på noe i bios.Men,det er jo om du får start på maskina.

Du kan jo også prøve med en annen psu kabel ,den fra powersuplay og veggkontakt.

Ps. jeg er ingen ekspert.

Med en rambrikke..

Hk eller psu er blitt nevnt som vanlige årsaker hvis ikke annet funker.

Jeg tipper da Hk :)

Lenke til kommentar
,30/09-2006 : 13:14]Vel, den starter fortsatt ikke, og har målt at det er strøm i PSU-kabelen i alle fall. Lyser fortsatt grønt på hovedkortet. Noen odds for at det kan være noe så latterlig som en ødelagt powerknapp? Hehe..

6969782[/snapback]

Hvis du lurer på om det kan være powerknappen, så kan du se på jumpstart av PSU som står øverst på strømforsyningsforumet.

 

En bøyd binders funker bra til dette bruket.

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...