corky Skrevet 1. november 2002 Skrevet 1. november 2002 Når jeg sitter å jobber på maskinen, kan den plutselig låse seg fullstendig. Den restarter av seg selv og når Windows så starter opp igjen kommer det en melding som sier: "Systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil" "BCCode d1, BCP1 00000001, BCP2 0000000F, BCP4 F93E61D8, BCP3 00000000 Product 256_1 Noen som vet hva som kan være årsaken til dette??? Min datamaskin består av: AMD 1700+ Abit KG7-lite 512MB DDR Soundblaster 128PCI Accton nettverkskort (får ADSL i dag) :) k56 modem
jhbamse Skrevet 2. november 2002 Skrevet 2. november 2002 Når det oppstår en programfeil i selve WinXP, restartes maskinen automatisk for å hinder at WinXP skal bli skadet. Denne funksjonen kan slås av i kontrollpanelet. Dette vil ikke løse problemet ditt med du hindrer at maskinen varmstarter, slik at det blir enklere å finne feilen. Du kan prøve følgende: 1.Scan Maskinen for virus 2.Oppstod feilen i forbindelse med installasjon av ny hardware,drivere eller programmer kan du prøve å avinstallere eller oppdatere disse drivere/programmer. 3.Oppstår feilen helt tilfeldig er det sansynlig vis hardwarefeil(ram/cpu/hovedkort). 4.Hvis feilen oppstår i forbindelse med en spesiell operasjon er det sansynligvis programmet eller driveren du bruker når masknen låser seg som er problemet. Prøv å reinstallere/oppdatere programmer/drivere. 5.Oppstod feilen i forbindelse med innstallasjoen av WinXP kan det være lurt å reinnstallere. Eventuelt Formatere og kjøre en clean-install av WinXP.
corky Skrevet 2. november 2002 Forfatter Skrevet 2. november 2002 Jeg hadde et GeForce 4MX kort i maskinen tidligere, har solgt det og bestilt et Hercules 8500LE. Bruker nå et Diamond Stealth 3 skjermkort. Når maskinen restartes får jeg også opp at skjermkortdriveren kan være årsaken til problemet. Men jeg finner ingen XP driver for dette kortet. Tallene i feilmeldingen om at systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil har ulike tallkombinasjoner med Diamond kortet enn da jeg hadde MX kortet. Kan det være at XP ikke takler MX kort ordentlig og at jeg rett og slett bare trenger en oppdatert driver til Diamond kortet for å få maskinen stabil???
Bytex Skrevet 2. november 2002 Skrevet 2. november 2002 Nei. Har selv kjørt WinXP med gf2mx-kort i en lang periode. Neste gang den kræsjer, gå på startmenyen/run.../ og skriv eventvwr. Gå så til Applications. Dette er en oversikt over alle "events" som har skjedd på maskinen. 99% av dem er bare info om programmer som har startet, men kræsjen vil du se som et rødt kryss akkurat på tidspunktet det skjedde. Trykker du på denne får du se nøyaktig hvilken fil som forårsaket kræsjen. Det kan kanskje hjelpe deg litt. Er det en nvidiadriver, oppdaterer du videodriverne etc etc.
brainwasher Skrevet 2. november 2002 Skrevet 2. november 2002 Last ned de nyeste Windows updatene så fikser det seg!!!
corky Skrevet 2. november 2002 Forfatter Skrevet 2. november 2002 Jeg har lest inne i det som kalles "Hendelsesliste" og den eneste error meldingen som er det og som går igjen etter hver krasj er: System error Event ID 1003 Det står ingenting om hvilken fil dette var i. Uppdaten til XP hjelper heller ikke, det eneste den har gjort er å hindre at den error-lappen dukker opp hver gang Windows startes. Men, det virker faktisk som om maskinen ble litt bedre etter at jeg installerte siste driver til skjermkortet, selvom den er eldre enn den som fulgte med Windows og ikke er signert. Jeg har ikke hatt noen krasj siden den installeringen, men venter i spenning. Tar gjerne imot flere tips!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå