Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kompatibilitet wap54g og wrt300n ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver og sliter litt med et trådløstnett med litt avstand. Har for øyeblikket en linksys wap54g i det ene huset, og en linksys range extender i det andre. Har litt problemer med stabilitet og pakketap. I tillegg er det ikke full dekning i hele huset som jeg har range extenderen i. Der RE'en står, er det eneste stedet i huset hvor jeg får signal fra AP, og dette er veldig svakt. Har mulighet til å bruke en linksys wrt300n i tillegg. Er det noen mulighet for å koble noe fornuftig ved hjelp av disse tre? Er det f.eks mulig å bruke 300n'en som "utgangspunkt", og ha en bridge-kobling (hvis det heter det) til wap54g'en? for så evt koble range extenderen til denne igjen hvis behov? Er et par piper i det 2.huset som antakeligvis er grunnen til at det ikke er full dekning der.

 

På forhånd takk..

Endret av Pabff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Har prøvd litt her nå med wrt300n’en, uten at jeg synes jeg fikk så veldig mye bedre rekkevidde med den enn med wap54g’en. Videre forsøkte jeg å sette wap54g’en som ”wireless repeater”, med mac adressen til wrt300n’en. Satte ssid til det samme, og samme kanal. Hvis jeg har forstått det rett, skulle vel da wap’en kunne settes opp et sted innenfor rekkevidden til den andre, og forsterke signalet. Dette fikk jeg ikke til å fungere. Det lyste på ”act” lampa på wap’en, men ikke på ”link” lampa.

 

Jeg klarte heller ikke å opprette noen kontakt mellom range extenderen og wrt’en. Betyr dette at de ikke er kompatible, eller er det noe jeg overser? Og er det slik at det er liten vits med n-nettverk på routeren når resten av nettverket er g?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...