Gå til innhold

lyddempingsmatter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville ha kjøpt noen nye matter. Det vegg til vegg teppet ditt, hvor gammelt er det, og hvor mye støv finnes det egentlig i det??

Pluss at det vegg til vegg teppet ditt trolig vil forårsake en god del ekstra varme. En kompis av meg svidde av prosessoren sin pga et vegg t vegg teppe som han hadde i kabinettet, men det var ganske stille da. Han hadde seff glemt og sette BIOS innstillingene slik på Shutdown ved X ant. grader! ROFL!

Lenke til kommentar

har hørt om disse mattebne på biltema, men jeg søker og søker på hjemmesiden, finner ingenting, har titta i katalogen de har også ,ingenting der som jeg fant, tenkte jeg skulle bestille litt av de, men trenger jo en haug til chieftech fulltower :sad:

 

Forresten, blir det mye varmere i pc'en (har idag to kabinettvifter som suger inn og en som blåser ut)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Disse "lyddempingsplatene" hos Biltema, er det disse man snakker om når man har kjøpt støydempingsmatter der? Fungerer dem bra? Til en Chieftect Midi tower, hvor tykt kan jeg maks ha? skal ha 4 eller 5 kabinettvifter.

 

Er det noen som har de "nokså" nøyaktige målene til Chieftec sine egne støydempningsmattene, slik at det blir enkelere å skjære de ut for meg? (Blir problematisk å måtte måle til selv.. :sad: )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror faktisk jeg ville satset å vegg-til-vegg teppe fremfor støydempemattene fra biltema (eller tilsvarende typer) De er pyton og jobbe med, limbaksiden klisser seg fast i både kniv og saks, og skal du fjerne de, for du problemer. Men skulle jeg ha brukt teppe, ville jeg ha anskaffet et nytt korthåret syntet-teppe fra butikk. Man kan helt sikkert få kapp til noen få kroner, sansynligvis i den fargen du ønsker.

Vegg-til-vegg tepper er lette og jobbe med, men du trenger litt dobbeltsidig-tape til montasjen.

De er også antistaisk behandlet.

De binder svevestøv, silk at maskinen din vil faktisk bli renere innvendig.

De har en gummibakside, og jeg tror faktisk de demper bedre en de alu-belagt mattene fra biltema. Har ikke noe bevis på siste påstand.

Lenke til kommentar

Du må for all del ikke tenke på å bruke limet. Jeg har et chieftec tower, og det jeg gjorde var å "kile" mattene mellom vekken og den utbretta kanten (må være nøye med utskjæringen) - bak og foran så bare kilte jeg dem fast - de står som støpt (ikke de tykkeste platene, de blir alt for tykke) - tempen steg kanskje en grad eller to ikke noe mer. Støyen ble hørbart redusert. Var verdt de 120 kr som jeg investerte i 2 plater.

 

Mitt eneste problem nå er den "lydløse" strøm forsyningen til Enermax - følte meg snytt når jeg monterte den og fant ut at den ikke er lydløs med suser på full guffe hele tiden pga termostaten inni er "overfølsom". Blir nok nødt til å operere denne pasienten, men det blir en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...