Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt med Adsl modem


Anbefalte innlegg

Hei.

 

litt desp her etter noen kloke svar.

Jeg sitter å prøver å få makina mi på nett, men modemet mitt nekter å kommunisere med maskina. Har ett Thomson speedtouch 510i modem.

 

Har formatert maskine nettopp og oppdatert divere og gjort alt som jeg kan få til..

 

Det rare er att jeg kan ta ledningen fra modemet og koble i den bærbare pcen jeg låner her og da banker det inn med en gang.

 

Maskina har aldri før hatt noen problemer med dette.

 

Nonen vennlige sjeler med gode råd her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start-knapp -> Koble til -> Hvis alle tilkoblinger -> Sjekk at ingen av ikonene er grå. Er de det, høyreklikker du på den gråe ikonet og velg Aktiver

6940707[/snapback]

 

 

 

Ja da, den er aktivert.

Alt ser ut til å være i sin skjønneste orden egentlig, ingen konflikter i systemenheter heller..

Men får beskjed om att nettverket har begrenset eller ingen forbindelse når jeg prøver å koble på modemet.

 

Har også prøvd å deaktivere onboard kortet og satt inn ett Realtel pci kort istedet, men samme resultat der også..

 

*klør meg i hodet*

Lenke til kommentar
Du har ikke et 510i bridge modem og en pppoe tilkobling på den bærbare maskinen da ?

 

I så fall skal du ha begrenset eller ingen tilgang...

6941236[/snapback]

 

 

er 510i bridge modem.

Men på den bærbare er det ikke noe pppoe tilkobling på maskina..

Jeg trodde jeg måtte lage en pppoe tilkbling på den når jeg koblet til modemet mitt, men den banket rett inn uten noe pppoe tilkobling.

 

Men har laget pppoe tilkobling på den stasjonære siden telenor sier det er det som jeg skal bruke..

Lenke til kommentar

Jao.

 

Om det er et bridge modem får du ingen ip uten PPPoE tilkobligen uansett ;).

 

På den bærbare må det være en eller annen pppoe tilkobling ellers hadde det ikke fungert. Alternativt så er den bærbare satt opp med en statisk ip på nettvekskortet slik at det ser ut som det er ok. Og så går den egentlig på nett via naboens trådløse nett f.eks ;). Sett det skje mange ganger før så..

Lenke til kommentar
Jao.

 

Om det er et bridge modem får du ingen ip uten PPPoE tilkobligen uansett ;).

 

På den bærbare må det være en eller annen pppoe tilkobling ellers hadde det ikke fungert. Alternativt så er den bærbare satt opp med en statisk ip på nettvekskortet slik at det ser ut som det er ok. Og så går den egentlig på nett via naboens trådløse nett f.eks ;). Sett det skje mange ganger før så..

6941506[/snapback]

 

Hmm... Den bærbare kobler av nett så fort jeg tar ut kontakten til modemet, så da er det nok en pppoe sak der virker det som.. hvis jeg forstod deg rett...

 

Men hvorfor i hule funker ikke det med en pppoe tilkobling fra pcen..

Lenke til kommentar
Sjekk at instillingene til Ethernet har blitt satt til å motta IP:

 

1. Høyreklikk på Ethernett-ikonet under Nettverkstilkolinger

2. Velg Egenskaper

3. Dobbelklikk på Internett-Protocol

4. Velg Motta IP-adresse automatisk

5. Lukk og lagre

6942037[/snapback]

 

 

Når jeg gjør det så søker den en stund, også får jeg bare beskjed om ingen eller begrenset tilgang..

 

Satt opp statisk ip og da "godtok" den det og jeg fikk ingen feilmeldinger, men det skjer jo ikke ett døyt for det da, da sier den bare att maskina jeg prøver å ringe opp ikke svarer..

Lenke til kommentar

Gå ut i commandovinduet å skriv Ipconfig. Post resultatet her.

Er Modemet satt i Bridge-modus må du legge inn statisk IP på maskinen.

Hvorfor har du satt moedmet i Bridge? Det normale er at det setets med DHCP aktivert slik at at det automatisk deler ut IP-adresser og at maskinene som skal kobles til er satt opp til automatisk å motta IP-adresser.

Lenke til kommentar

Var da svært til mye misvisende svar stakkars karen skal få.

 

Ipconfig = irrlevant

Statisk ip / dhcp = irrelevant

 

Det anbefalles å sette en statisk ip på NIC men er ikke nødvendig på noen som helst måte. Vil ikke forårsake feilen.

 

Ipconfig forteller oss enten at han har en statisk ip eller en 169.* whatever ip og ingen av disse hjelper oss noe da begge vil fungere fint.

 

De eldre 510i modemene er bridgemodem, han har neppe satt dette til bridge manuelt.

 

Jeg gjetter på at han får feil 678 om han har winxp og bruker den innebygde pppoe klienten (som han bør). Det kan komme av en bug i xp.

 

Høyreklikk på lokal tilkobling > egenskaper > fjern haken foran "varsle ved begrenset eller ingen tilgang" (eller hva faen den heter, noe ala det) -> trykk ok.

 

Prøv å koble til på nytt.

Lenke til kommentar
Gå ut i commandovinduet å skriv Ipconfig. Post resultatet her.

Er Modemet satt i Bridge-modus må du legge inn statisk IP på maskinen.

Hvorfor har du satt moedmet i Bridge? Det normale er at det setets med DHCP aktivert slik at at det automatisk deler ut IP-adresser og at maskinene som skal kobles til er satt opp til automatisk å motta IP-adresser.

6942152[/snapback]

 

 

Sitter på jobben nå, så får ikke sjekket det før jeg kommer hjem om en time eller 2..

Men jeg har ikke satt opp modemt i bridge eller noe, men jeg har ett modem som det kan gjøres med.

Har ikkke rørt instillingene på modemet utenom å legge inn brukernavnbet og passordet mitt..

 

Den bærbare er satt til å motta Ip automatisk og det funker som bare det, men når jeg setter det opp på den stasjonere så får jeg begrenset eller ingen tilgang til nettverket. Når jeg setter opp statisk Ip(som han fra Telenor supprt sa jeg skulle) så får jeg beskjed om att nettverket funker og ingen feilmeldinger i det heletatt.

 

Men når jeg prøver å logge meg på nett så får den fortsatt ikke kontakt med modemet selv om det ser slik ut..

Da kommer det opp ett vindu som sier att maskina jeg ringer ikke svarer og om eg vil ringe opp igjen eller avbryte..

Lenke til kommentar

Du skrev over at du hadde et bridgemodem.

 

Om du har lagt inn brukernavn og passord i modemet er det ikke et brdigemodem men et rutermodem. Begrenset eller ingen tilgang med et rutermodem er et problem.

 

Det er kun på bridgemodem dette er irrelevant.

 

Sett nettverkskortet til dynamisk ip (motta ip automatisk). Fjern evt. pppoe tilkoblinger du har laget. Gjør følgende:

 

trykk på start > gå på kjør > skriv cmd > ok > skriv ipconfig /renew > trykk enter

 

Om du her får meldingen "du forsøkte å utføre en handling på noe som ikke er en kontakt" har du en annen hyggelig bug i windows xp. Den kan løses ved å følge veiledningen her:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;817571

 

Om du får en annen feilmelding ville jeg forsøkt å deaktivere Norton om du bruker det. Da sier ipconfig normalt sett noe om dns cacher osv.

Lenke til kommentar

Sorry, er nok ett routermodem jeg har da ja..

Blingset litt når jeg leste infoen om det. :)

 

Men når jeg skriver ipconfig /renew i cmd så får jeg følgende feilmelding opp.

 

"det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet lokal tilkobling : kan ikke kontakteDHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt."

Lenke til kommentar
Var da svært til mye misvisende svar stakkars karen skal få.

 

Ipconfig = irrlevant

Statisk ip / dhcp = irrelevant

 

Det anbefalles å sette en statisk ip på NIC men er ikke nødvendig på noen som helst måte. Vil ikke forårsake feilen.

 

Ipconfig forteller oss enten at han har en statisk ip eller en 169.* whatever ip og ingen av disse hjelper oss noe da begge vil fungere fint.

 

De eldre 510i modemene er bridgemodem, han har neppe satt dette til bridge manuelt.

 

Jeg gjetter på at han får feil 678 om han har winxp og bruker den innebygde pppoe klienten (som han bør). Det kan komme av en bug i xp.

 

Høyreklikk på lokal tilkobling > egenskaper > fjern haken foran "varsle ved begrenset eller ingen tilgang" (eller hva faen den heter, noe ala det) -> trykk ok.

 

Prøv å koble til på nytt.

6942189[/snapback]

 

 

Jeg får faktisk feil 678, men hjelper ingenting og huke av den varslinga.. får feil 678 fortsatt.

Lenke til kommentar

6942189[/snapback]

 

 

Jeg får faktisk feil 678, men hjelper ingenting og huke av den varslinga.. får feil 678 fortsatt.

6944102[/snapback]

 

 

Prøvde en såkalt registryfix(eller noe i den duren) og da fikk jeg vekk feil 769 istedet og feil 678 ble borte, men når jeg fulgte microsoft sin anvisning på hvordan jeg skulle fikse feil 769 så kom bare feil 678 tilbake..

 

Trodde dette egentlig skulle være plankekjøring å få til jeg.

Men der bomma jeg kraftig gitt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...