Gå til innhold

Wii ser ut til å suge

Anbefalte innlegg

Skrevet
For det første vil jeg bare si at jeg sier Wii SER UT TIL å suge, men at jeg fortsatt kan bli overasket; Jeg kommer uansett sikkert til kjøpe konsollen... dum som jeg er.

La meg forklare litt mer hvorfor jeg er skuffet:

Kontrollen-

Kontrollen ser ut til å være til mer hinder enn til glede for mange spill, eksempelvis Red steel, der spillerene jeg har sett så vidt har klart å treffe fienden med kontrollen og der man må "dra" masse til siden for å se en annen vei. På super mario galaxies er det ofte en irriterende stjerne-greie som viser hvor du sikter på skjermen (i tillegg til at spillet ser like barnslig ut som SM sunshine). Det virker i det hele tatt som om nintendo har hengt seg opp i touch-screen'en fra DS som slett ikke var en så genial ide som de hevdet (jeg eier selv en DS) og prøver å bygge videre på en litt idiotisk teknologi som har eksitert lenge før, men aldri helt slått ann.

Grafikken-

Her tenker jeg spesiellt på Farcry Vengeance, som ser ut som et N64 spill på nåværende stadium. Men det er flere andre eksempler, f.eks Metroid Prime og egentlig litt Red steel også. Iallefall langt under PS 3 og en del under 360.

Det virker som om nintendo undervurderer spilleren litt, iogmed at de bare fortsetter å gi ut barnespill, (untatt noen RE-spill av og til) og kommer med tullete "innovasjoner" som kanskje ikke engang er innovasjoner.

Jeg skjønner at de prøver å nå frem til "massene" for å tjene mest mulig penger, men jeg tror de burde henge seg litt på utviklings-bølgen når spillene deres uansett blir mer og mer vannet ut... noen spill har man rett og slett sett nok av, og da må man friste med andre ting.

6938777[/snapback]

Du er skeptisk til kontrollern? <"eksempelvis Red steel, der spillerene jeg har sett så vidt har klart å treffe fienden med kontrollen og der man må "dra" masse til siden for å se en annen vei."> Kanskje de ikke var noe gode, eller ikke hadde lært seg kontrollern skikkelig enda, dette er ikke noe folk har praktisert over lengere tid. Dessuten kan det være programmeringsfeil fra spillutviklernes side og bare gjelde en tidlig versjon av red steel. Har du hørt hva folk som har testa kontrollern har sagt om den? Har du hørt noen si, at kontrollern suger fullstendig, og er helt ubrukelig? Nintendo har kommet opp med masse ubruklige greier før, powerglove f.eks til NES og VirtuaBoy som ikke en gang kom til europa. Denne gangen har nok Nintendo gjort leksa si og gjort en grundigere jobb, resultat gjenstår å se(les: prøve).

<"(i tillegg til at spillet ser like barnslig ut som SM sunshine)"> Har Mario spillene noen gang vært tøffe og maskuline eller mørke og skumle? Barnslig åssen da? Jeg synes at Super Mario Galaxies ligner en god del på den til N64, var det spillet like barnslig?

<"prøver å bygge videre på en litt idiotisk teknologi som har eksitert lenge før"> Sikter du til gunnern som fulgte med duck hunt til NES? De prøvde noe lignende den gang da, med powerglove, den funka ikke. Dessuten var den en gadget og ikke hovedkontrollern. Ingen har tidligere lagd noe lignende kontroller som Nintendo har lagd nå, som fungerer og er implementert i alle spill.

Når du sier at grafikken til mange av spillene er crap og trekker frem Farcry Vengeance som eksempel, da er jeg enig. Det er vel heller ikke meninga at grafikken skal være god. Jeg har sett spill som har pen grafikk til Wii, men de prøver jo ikke å overgå PS3 eller Xbox 360. De satser på kult gameplay med kontrollere der du må gjøre mer enn å bare trykke på knapper. Wii sports f.eks, i tennis delen styrer du strekmenn nesten, kan Wii bedre? Ja! Er det meninga at grafikken til Wii Sports skal være dårlig? De satset ikke på grafikk, det ser du jo. Fokuset til Nintendo er å lage spill med kult gameplay, som er morsomme å spille.

<"Det virker som om nintendo undervurderer spilleren litt, iogmed at de bare fortsetter å gi ut barnespill, (untatt noen RE-spill av og til) og kommer med tullete "innovasjoner" som kanskje ikke engang er innovasjoner."> Her må du utdype deg litt, begrunne litt mer, komme med litt eksempler.

<"Jeg skjønner at de prøver å nå frem til "massene" for å tjene mest mulig penger"> Det stemmer, den typiske hardcore gamern er ikke deres største målgruppe. Nintendo ønsker å nå frem til den vanlige gamern og alle de andre som ikke gamer særlig, og de aldri har rørt et spill, voksene (flere folk over 40) og flere jenter enn tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For det første vil jeg bare si at jeg sier Wii SER UT TIL å suge, men at jeg fortsatt kan bli overasket; Jeg kommer uansett sikkert til kjøpe konsollen... dum som jeg er.

La meg forklare litt mer hvorfor jeg er skuffet:

Kontrollen-

Kontrollen ser ut til å være til mer hinder enn til glede for mange spill, eksempelvis Red steel, der spillerene jeg har sett så vidt har klart å treffe fienden med kontrollen og der man må "dra" masse til siden for å se en annen vei. På super mario galaxies er det ofte en irriterende stjerne-greie som viser hvor du sikter på skjermen (i tillegg til at spillet ser like barnslig ut som SM sunshine). Det virker i det hele tatt som om nintendo har hengt seg opp i touch-screen'en fra DS som slett ikke var en så genial ide som de hevdet (jeg eier selv en DS) og prøver å bygge videre på en litt idiotisk teknologi som har eksitert lenge før, men aldri helt slått ann.

Hva legger du i aldri helt slått ann?

Grafikken-

Her tenker jeg spesiellt på Farcry Vengeance, som ser ut som et N64 spill på nåværende stadium. Men det er flere andre eksempler, f.eks Metroid Prime og egentlig litt Red steel også. Iallefall langt under PS 3 og en del under 360.

Det virker som om nintendo undervurderer spilleren litt, iogmed at de bare fortsetter å gi ut barnespill, (untatt noen RE-spill av og til) og kommer med tullete "innovasjoner" som kanskje ikke engang er innovasjoner.

Jeg skjønner at de prøver å nå frem til "massene" for å tjene mest mulig penger, men jeg tror de burde henge seg litt på utviklings-bølgen når spillene deres uansett blir mer og mer vannet ut... noen spill har man rett og slett sett nok av, og da må man friste med andre ting.

Denne utviklings-bølgen, hva innebærer denne?

Skrevet (endret)

Han mener antageligvis at spillene/konsollene burde ha mye bedre grafikk, bedre hardware, slik at folk må betale tusenvis av kroner slik at firmaet. Dette er for at utvikleren tjener masse penger på fanboyer, grafikkhorer og folk som ikke vet bedre, noe de faktisk ikke gjør siden de taper per konsoll de selger. Selfølgelig støtter jeg 120% fordi grafikk og kraft er absolutt alt ved et spill.

Endret av NorwegianLink
Skrevet

Bare sånn for å legge meg helt på tråd-tittel her, "Wii ser ut til å suge", hvor genialt hadde det ikke vært med en spillkonsoll som også kunne fungert som støvsuger? Artig for alle kjønn!

Skrevet

Sorry, men denne tråden fører til altfor mye tull. I tillegg så har vi diskutert nok ganger hva som er best av konsoll xxx og yyy - vi trenger virkelig ikke denne tråden.

Klager kan sendes til meg på pm.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...