Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart av maskin! HJELP


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått et problem med oppstart av PCen min.

 

Av og til vil ikke maskinen starte, den henger før og når den detecter IDE devices.

Altså i starten av oppstarten.

Jeg har endel peiling på reperasjon av PCer men dette har jeg aldri opplevd før.

 

Dette har jeg gjort/testet:

-Resatt bios

-Skiftet ledninger

-Skiftet hardisker

-Skiftet psu

-Reinstalert windows

-Skiftet dvd/cdrom

-skiftet ram

 

Maskinen kan starte 10 ganger etter hverandre, så plutselig starter den ikke igjen. Da er det bare å skifte litt om på ledningene osv for at den plutselig starter igjen.

 

Jeg har også kjørt burn in test i 48 timer og den fant ingen feil på maskinvaren. Så nå har jeg ikke peiling på hva mer jeg kan gjøre.

 

Prossesoren er en Amd Athlon 3500 og hovedkortet er et MSI neo2 elns-

 

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre? Er det hovedkortet som er defekt?

 

Vær så snill og hjelp meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Det er mulig at ny BIOS vil hjelpe. :hmm:

 

Hilsen,

efikkan.

6938684[/snapback]

 

 

Høres ut som at du har noe trøbbel med stabilitet (vakkel kontakt noen steder ?),

IDE har "cable select" mht. valg av Master / Slave enheter som du garantert vet, men kan det være en litt slapp kontakt i de små svarte strappene du vet (de som sitter på kontakten bak på diskene som bestemmer Maser etc... ?

 

Booter maskinen fra CD / DVD rom når dette skjer eller ?

 

Har du defragmentert boot disken din (kan være en dårlig sector som ligger i boot området..

 

Mye gjetning fra min side, bekager dette men det er noen ganger man selv ikke ser skogen du vet, fordi den er så full av trær...

 

/L

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har fått omtrent samme problem med pc nå. Skal slå på maskinen så henger den seg i skjermbildet hvor det står platinum og man kan trykke del for å komme til i bios. Har nytt helt nytt HK og skjerkort, tatt ut IDE diskene og prøvd men fortsatt har den frøset i oppstartsbildet.

Mistenker at det er noe gærnt med CPU, er 1 år gammel Athlon 64 3700+ som har vært overklokket over lengre tid.

Har fått opp windows nå, men tørr ikke slå av pcn eller restarte i tilfelle den nekter å starte opp igjen..

Finnes det noe software som sjekker om det er no feil med CPU, evt RAM?

Endret av thechosen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...