Gå til innhold

Mysql og wordpress problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp alle sammen.

Paa tide aa begynne aa arbeide litt mer paa siden min, i tillegg til aa begynne aa tenke paa siden jeg skal lage paa skolen. Denne gangen skal jeg nok en gang prove meg paa wordpress. Jeg har overflyttet domenet mitt til web10.nu for dere som er kjent med det. Jeg har stotte til mysql og php, saa det skal ikke vaere noe problem. Selve problemet er vel at jeg bare har to databaser, men kan ikke lage flere.

Ok, jeg har konfiguert alt og lastet det opp. Alt skal funke, men neida.

Error establishing a database connection

This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can't contact the database server at localhost. This could mean your host's database server is down.

Are you sure you have the correct username and password?

Are you sure that you have typed the correct hostname?

Are you sure that the database server is running?

If you're unsure what these terms mean you should probably contact your host. If you still need help you can always visit the WordPress Support Forums.

Det jeg da ikke skjonner er at dette skal faktisk funke. Passord og alt er rett (det er det samme passordet som med innloggingen til phpMyAdmin, ikke sant?).

Jeg aner ikke hva jeg gjoer galt. Men kanskje dere vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger ikke flere databaser, for wordpress legger til prefix'en "wp_" forran alle tabellene sine :)

Husk at databasenavn og user er det samme.. (typisk wno****** hos web10.nu) Hosten er db.mittdomene.no og passordet er hemmelig! =)

Skrevet
Det jeg da ikke skjonner er at dette skal faktisk funke. Passord og alt er rett (det er det samme passordet som med innloggingen til phpMyAdmin, ikke sant?)
Nei, det er det ikke. Du må opprette en bruker som har tilgang til den databasen, og gi den alle privileger som den trenger.

Husk at databasenavn og user er det samme.. (typisk wno****** hos web10.nu) Hosten er db.mittdomene.no og passordet er hemmelig! =)
Nei, databasenavn og brukernavn er ikke det samme.
Skrevet
Det jeg da ikke skjonner er at dette skal faktisk funke. Passord og alt er rett (det er det samme passordet som med innloggingen til phpMyAdmin, ikke sant?)
Nei, det er det ikke. Du må opprette en bruker som har tilgang til den databasen, og gi den alle privileger som den trenger.

Nei, databasenavn og brukernavn er ikke det samme.

6935978[/snapback]

Det kom ikke så klart frem i posten min, men hos http://web10.nu er brukernavnet og databasenavnet likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...