Gå til innhold

Mest krevende spill


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Når det gjelder spill som ikke er optimalisert så ville jeg sagt Street Legal Racing suger mest systemkrav:P. Jeg har x2 3800+ @ 2570mhz, 2gb cl2 ram og 7800gtx 512mb:P hakker fortsatt som ville helvete hos meg (har ingenting med dualcore å gjøre. Kjørte det med en 3000+@ 2600mhz)

7015628[/snapback]

en kamerat har samme problem med et 6800 ultra, jeg tror det er nvidia som gjør det, både jeg og en annen kamerat kjørte det strøkent i max med 9800pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft Flight Simulator X er nok det spillet som krever mest nå, skal du kjøre alt på Ultra High må du ha et DX10 grafikk kort og er ikke langt ifra at du må skaffe deg en Quad Core når de kommer. Jeg har installert spillet, det tar 13GB og pcen min sliter under XP med alt på Ultra High. Jeg har en AMD 4200+ X2 overklokket til 2.5, NVIDIA 7800GTX overklokket til 500/1.35 og 2GB RAM, 1TB Harddisk plass. Skal installere Vista RC2 64bit og teste å se hvordan det fungerer der.

Endret av Predatorzx
Lenke til kommentar
Microsoft Flight Simulator X er nok det spillet som krever mest nå, skal du kjøre alt på Ultra High må du ha et DX10 grafikk kort og er ikke langt ifra at du må skaffe deg en Quad Core når de kommer. Jeg har installert spillet, det tar 13GB og pcen min sliter under XP med alt på Ultra High. Jeg har en AMD 4200+ X2 overklokket til 2.5, NVIDIA 7800GTX overklokket til 500/1.35 og 2GB RAM, 1TB Harddisk plass. Skal installere Vista  RC2 64bit og teste å se hvordan det fungerer der.

7038269[/snapback]

 

Kan du være kjempesnill og teste én ting for meg? Kjøre test med henholdsvis en og to prosessorkjerner? Jeg er ute etter å vite hvor mye det hjelper å ha dobbelkjerne-prosessor. (Du får til dette ved å deaktivere den ene prosessoren i Device Manager (norsk: Enhetsbehandling).

 

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Microsoft Flight Simulator X er nok det spillet som krever mest nå, skal du kjøre alt på Ultra High må du ha et DX10 grafikk kort og er ikke langt ifra at du må skaffe deg en Quad Core når de kommer. Jeg har installert spillet, det tar 13GB og pcen min sliter under XP med alt på Ultra High. Jeg har en AMD 4200+ X2 overklokket til 2.5, NVIDIA 7800GTX overklokket til 500/1.35 og 2GB RAM, 1TB Harddisk plass. Skal installere Vista  RC2 64bit og teste å se hvordan det fungerer der.

7038269[/snapback]

 

Kan du være kjempesnill og teste én ting for meg? Kjøre test med henholdsvis en og to prosessorkjerner? Jeg er ute etter å vite hvor mye det hjelper å ha dobbelkjerne-prosessor. (Du får til dette ved å deaktivere den ene prosessoren i Device Manager (norsk: Enhetsbehandling).

 

På forhånd tusen takk! :)

7040023[/snapback]

 

Kan jeg gjøre. skal teste spillet med Microsoft Windows Vista RC2 64bit åsså når jeg kommer hjem ikveld.

Lenke til kommentar
F.E.A.R. med max detaljer er nok noe av det meste krevende, så nettopp benchmark score for det på 1600x1200 med alt på max på et X1900 XTX kort og det var 30 FPS i gjennomsnitt.

 

Det var forresten på en Athlon 64 FX-57, 2GB RAM.

6936039[/snapback]

Fikk 61 FPS i gjennomsnitt i den innebygde testen med et RX1900XT, E6600 og 2GB RAM. :)

Lenke til kommentar
F.E.A.R. med max detaljer er nok noe av det meste krevende, så nettopp benchmark score for det på 1600x1200 med alt på max på et X1900 XTX kort og det var 30 FPS i gjennomsnitt.

 

Det var forresten på en Athlon 64 FX-57, 2GB RAM.

6936039[/snapback]

Fikk 61 FPS i gjennomsnitt i den innebygde testen med et RX1900XT, E6600 og 2GB RAM. :)

7040610[/snapback]

kjørte du samme innstillnger da? for mitt system har litt over 50 fps med 1280*1024 med 2*AA/4*FSAA

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hva dette dritt spillet tar fps av?

Ligger rundt på 20fps med alt på Ultra high, 1280x1024 , 4xaa , 8xaf, alt på det høyeste på nvidia innstilinger og spillet viser bare 2kanter, trekanter og firkanter.

Kan spille spill som eier REAL grafikk med 6 ganger så stor fps.

Skjønner ikke att folk kan like det for**** drittspillet :nei:

Screenshots:

 

 

fsx2006100422232975tz2.th.jpg

 

fsx2006101101252899id4.th.jpg

 

fsx2006101101290457dq4.th.jpg

 

fsx2006101101332082mr9.th.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Grunnen er at dette spillet er lagd for DirectX 10. Jeg kommer selv til å kjøpe ny cpu quad core og et dx10 videokort til neste år. Har sjekka litt rundt på div forumer og noen sier at å slå av Auto-Gen in the advanced graphics panel, skal hjelpe veldig mye på fps. Jeg har enda ikke fått tid til å teste spillet i Vista RC2 men skal prøve å få gjort det imorra eller så blir det Fredag.

 

sjekk disse linkene

 

 

http://www.simviation.com/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1160231570

 

http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=pri...topic_id=350873

 

http://forums.flightsim.com/dc/dcboard.php...g_id=5685&page=

Lenke til kommentar

Flight simulatorX er uten tvil det som drar mest av det jeg kjenner til. Med alt på max får jeg 5-10 fps i tettbebygd strøk. Det er med SC Opteron @3,0Ghz 1GB minne @300Mhz og X1800PE 512MB.

 

Men systemKRAVene på dette spillet er bare 256MB minne, 1Ghz cpu, 32MB grafikk med DX9, (Lykke til med det :thumbup: .)

 

@Iceman22, skru ned Autogen er nok den enkelt innstilling som gjør mest, Light bloom, og Water effeckts er også tunge greier. Å bruke dette spillet med alle slidere på max kan man glemme. Det kunne man i grunn med forige versjon også da den kom. Dette er nok tilpasset neste generasjons HW, og jeg er personlig litt skeptisk til at DirectX 10 alene kommer til å gjøre dette smooth. Det som er trist er at med feks autogen av, er det ikke noe fint å se på.

 

Merk også at som standard er fps låst til max 17. dette er for lavt etter min smak, men FS er ikke et spill der man MÅ ha 60fps for at det skal funke fint heller.

I motsetning til deg syns jeg det ser ganske fint ut jeg da, men det er alt for tungt for min maskin. Etter hva jeg har skjønt er det desverre ikke skikkelig støtte for dualcore. Ser ingen bedring på Vista heller.

 

Inntil videre har jeg valget mellom fint lysbildeshow, eller fin flyt og styggere grafikk enn i forige versjon (med masse addon's that is). Hos meg er også 1GB minne klart en flaskehals, med alt max på LAX-flyplassen er tildelt minne iflg taskmanager ca 1300MB...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...