Gå til innhold

nimo codec pac & Goldmember


Anbefalte innlegg

Jeg har for første gang fått problem med Nimo. Austin powers 3 fungerer dårlig. Fargene sklir inn i hverandre og bilde blir utydelig. Avinstalerer jeg nimo fungerer filmen glimrende. jeg har nok derfor noen codecer som overtar når nimo er borte, men hvorfor er problemet tilbake så for nimo blir instalert????

 

Noen med peiling????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nimo codec pack er en bra pakke med codecs akkurat som Tsunami Filter Pack, den gir jo støtte for en hel del andre filmer da, som kan være kjekt.

 

Ellers har jeg selv hatt problemer med å se enkelte filmer med Tsunami inne, men ikke med Nimo. Men jeg syns å huske en kompis hadde samme problem med Nimo. Filmen fungerte uten, men ikke med. Han ble nødt for å fjerne Nimo for å se filmen, for så å legge det inn igjen for å se et par andre. Litt kjipt det. Noen som vet hva som er galt? Om det er noen codec som krasjer eller noe?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 22:38, skrev lab161:

Jeg har for første gang fått problem med Nimo. Austin powers 3 fungerer dårlig. Fargene sklir inn i hverandre og bilde blir utydelig. Avinstalerer jeg nimo fungerer filmen glimrende. jeg har nok derfor noen codecer som overtar når nimo er borte, men hvorfor er problemet tilbake så for nimo blir instalert????


Noen med peiling????


 

For å svare på spr, så kan vi slå fast at denne filmen er kodet med det "nye" Xvid-kodeket. Utviklerne bak gode, gamle Divx, som solgte kildekoden slik at hele Divx-prosjektet gikk kommers, har tatt utgangspunkt i den samme teknologien, og er i utviklingsfasen av et nytt kodek, som bygger på det samme som divx, men med åpen kildekode; Xvid. Kvaliteten på Xvid-kodeket i dag er omtrent helt lik som kvaliteten på Divx (noen påstår bedre). Det har seg slik at siden kodeket ennå er i utviklingsfasen, er det litt bøff med samhandlingen mellom Xvid-kodeket og Divx-kodeket.

 

For å få alt til å fungere perfecto (alt annet er jo grusomt for oss freeks :smile:, er det sannsynligvis flere veier å gå. Uansett bør man begynne med å slette alt man har av eksisterende kodeker. Så kan man enten installere nimo-codec-pack (følg anvisiningene her: http://nimo.everwicked.com/ ) og installere både Divx-kodeket og Xvid-kodeket som følger med. Da burde det fungere.

 

Ellers kan man gjøre det litt vanskeligere, slik som eg gjorde, og først avinstallere alle eksisterende kodeker, deretter hente Koepi's siste Xvid-binary her: http://www.roeder.goe.net/~koepi/xvid.shtml , deretter laste ned nimo codec-pack, installere kun divx-kodeket fra nimo (+ evt. andre ikkje-video-kodeker), og til sist installere Koepi's binary. Da fungerte iallfall både mine gamle og nye divx- og xvid-komprimerte filmer.

 

Ellers kan man lese mye nyttig og få svar på mange svar ved å surfe (inkludert forumene) denne sida: http://www.digital-digest.com/index.html .

 

Viss noe av det eg har skrive er fryktelig galt, bear with me, but let me know :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 22:38, skrev lab161:

Jeg har for første gang fått problem med Nimo. Austin powers 3 fungerer dårlig. Fargene sklir inn i hverandre og bilde blir utydelig. Avinstalerer jeg nimo fungerer filmen glimrende. jeg har nok derfor noen codecer som overtar når nimo er borte, men hvorfor er problemet tilbake så for nimo blir instalert????


Noen med peiling????


 

Denne er lett... installer Xvid... på start menyen får du da med noen eksta programmer. Husker ikke hva den heter men det er 2 rullemenyer der du kan velge mellom xvid og divx... velg filen og så endrer du til divx og lagrer... så funker den som en kule! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 22:38, skrev lab161:

Jeg har for første gang fått problem med Nimo. Austin powers 3 fungerer dårlig. Fargene sklir inn i hverandre og bilde blir utydelig. Avinstalerer jeg nimo fungerer filmen glimrende. jeg har nok derfor noen codecer som overtar når nimo er borte, men hvorfor er problemet tilbake så for nimo blir instalert????


Noen med peiling????


 

Her, last ned, installer, problem solved. Samme gjelder for Mr Deeds om noen skulle lure. Mulig ffdshow er noe man bør holde seg unna men man kommer ikke utenom hvis man skal se den filmen der..

F.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 09:19, skrev freezeface:

Quote:


Den 2002-10-31 22:38, skrev lab161:

Jeg har for første gang fått problem med Nimo. Austin powers 3 fungerer dårlig. Fargene sklir inn i hverandre og bilde blir utydelig. Avinstalerer jeg nimo fungerer filmen glimrende. jeg har nok derfor noen codecer som overtar når nimo er borte, men hvorfor er problemet tilbake så for nimo blir instalert????


Noen med peiling????


 

, last ned, installer, problem solved. Samme gjelder for Mr Deeds om noen skulle lure. Mulig ffdshow er noe man bør holde seg unna men man kommer ikke utenom hvis man skal se den filmen der..

F.

 

Hvis du ser hva jeg skrev over så kommer en seg unna ffdshow rimelig enkelt da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 09:32, skrev freezeface:

Quote:



Hvis du ser hva jeg skrev over så kommer en seg unna ffdshow rimelig enkelt da :smile:


Her var det vel snakk om at han ville beholde Nimo, var det ikke? Klart han kan slette alle codecene og begynne forfra men det var vel det som var hele poenget.. han ville ikke det.

F.

 

Kan ikke huske jeg sa noe om å slette alle da.. :smile:

 

Det jeg sa var installer xvid og bruk et lite program som følger med der... Trenger ikke slette Nimo for å gjøre det... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:



Kan ikke huske jeg sa noe om å slette alle da.. :smile:


Det jeg sa var installer xvid og bruk et lite program som følger med der... Trenger ikke slette Nimo for å gjøre det... :smile:


Ok, mulig det. Har aldri åpnet xvid i det hele tatt.. '

Jeg trykker play jeg og forventer at filmen spilles av :smile:. Men hvis man kan gjøre det på en annen måte.. be my guest. Synes min måte virker lettere da :lol:

F.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 09:47, skrev freezeface:

Quote:



Kan ikke huske jeg sa noe om å slette alle da.. :smile:


Det jeg sa var installer xvid og bruk et lite program som følger med der... Trenger ikke slette Nimo for å gjøre det... :smile:


Ok, mulig det. Har aldri åpnet xvid i det hele tatt.. '

Jeg trykker play jeg og forventer at filmen spilles av :smile:. Men hvis man kan gjøre det på en annen måte.. be my guest. Synes min måte virker lettere da
:lol:

F.

 

Blir vel smag og behag... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...