Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driverfeil til lydkort på HP-pavillion bærbar


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nylig anskaffet meg en HP Pavillion dv9005ea. Med en gang jeg fikk pcen formaterte jeg den og puttet inn min egeni Windows Xp Pro.

Driverne skaffet jeg fra hjemmesiden til HP. Men når jeg innstalerer driveren til lydkortet så får jeg feilmeldingen på bildet under, det ser rett og slett ut som om lydkortet ikke blir funnet. Etter litt søking på internett så fant jeg at en annen hadde samme problem. Og løsningen skulle være dette:

 

yea.. I got the same issue with a Compaq PC (hp in drag).... this helped on a few HP/Compaq pc's but not all of them... ->

 

Download SP30739.exe from HP. http://h18000.www1.hp.com/support/files/hp...load/22799.html Then open the exe with WinRar. Open the \US folder and extract the setup.dat file. Rename the file to setup.dat.rar to view the contents with WinRar or rename to setup.dat.exe to run the KB888111 package.

 

Or you can try this file --> from Gigabyte <-- that seems to work for the rest of them Wink

 

The problem is caused by the Microsoft High Definition Audio Driver Package - KB888111 having to be "intergrated" into the "windows Installation CD" in the first place (as its really a hotfix and not an update), which 3rd party manufacturs like HP, Dell, etc are all intitled to do for there own crappy chipsets

 

Good luck!

 

Den første filen fungerte ikke, så jeg prøvde den andre. Men driveren vil forstatt ikke fungere.

 

Noen som har mulige løsninger? Finnes det en fullstendig driverpakke eller likende som jeg kan bruke til laptopen, eller finnes det andre smutthull uten å måtte krype på knærne og be HP sende meg en cd med deres Windows.

 

-Det Dvergiske Kaffebord

post-31441-1159126898_thumb.png

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det som pleier å være greia med ferdigkjøpte laptops er at drivere o.l ligger i maskinen allerede. så når dataen starte så innstalleres disse...

når du formaterte så kan det hende at disse driverne også ble slettet.

fikk du med noen driver cd?

i såfall kan det hende du må laste ned driveren til hovedkortet.

 

håper det hjelper på prob.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...