Gå til innhold

Landskaps bilder + høst


kimoajaj

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Begynner å bli en stund siden sist jeg la ut noen bilder her så jeg fant ut at skulle legge ut noen som jeg tok i dag.. . Syns ikke det ble så hakke gærnt.. men jaja.

 

Bildet av rognebærene er ikke så skarpt som det kunne vært, løvene på bilen syns jeg tror jeg kan bli bra i sorthvit med litt ekstra kontrast. Den slørete bakgrunnen på sopp bildet er full av "sirkler" pga. minste blender og det er vell da det vises at det ikke er tatt med et dyrt objektiv (50mm f/1,8).

 

Jaja slakt i vei ! :)

post-92848-1159113611_thumb.jpg

post-92848-1159113635_thumb.jpg

post-92848-1159113682_thumb.jpg

post-92848-1159113712_thumb.jpg

post-92848-1159113734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal egentlig bare legge opp 2 bilder omgangen etter de nye reglene om jeg har forstått det riktig.

 

Bilde 1

Veldig flott landskap, nydelig lys. Digger måten solen treffer steinene. Fargene kunnet vært noe bedre og det virker noe ufokusert ut.

 

Bilde 2

Ett noe spennende bilde, ble litt fasinert av det men mistet interessen når jeg så det stort. Mystikken forsvant kanskje.

 

Bilde 3

Dette bildet kunne vært bedre enn bilde en om du ikke hadde hatt med forgrunnen. Syns motivet er mye finere (-forgrunnen) men som bilde en virkere det noe ufokusert og litt noisy. Bruker du potrett funksjonen til disse bildene eller noe?

 

Bilde 4

Dette bildet likte jeg ikke. Soppene burde vært litt mer mot det gylne snitt enn de er og fargene er noe tørre. Og fokusen er grei men bakgrunnen er for "lyskule" aktig.

 

Bilde 5

Veldig kjedelig motiv, ikke noe spesielt med det.

Lenke til kommentar

Sopp-bildet var utmerket! Sirklene burde kunne ordnes med feks lens blur i PS. Kan jeg ydmykt be om en wallpaper? (1280x1024) Ellers må jeg reise ut i *grøss* naturen på sopptur selv!

 

Edit: tull og tøys. Det var internet explorer på lånepc'en som forminsket bildet, det du har lagt ut er stort nok til å bare strekkes litt.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Heisann alle sammen!

 

Takker så mye for gode tilbakemeldinger!. Heretter skal jeg ikke poste flere enn 2 bilder, skjønner at det kan bli litt "tiltak" å sette seg ned å vurdere så mange bilder som jeg hadde i posten over.

 

Begge landskaps bildene ble tatt med blender 13, med kit linsen. De andre ble tatt med blender 1,8 (bil bildet med f/2.2 hvis jeg ikke husker feil). Skulle brukt litt mindre blender på sopp bildet, da hadde nok ikke rundingene i det utslørete området blitt så fremtredende.

 

Syns selv at fargene ble litt "blasse" på landskaps motivene, er vell motlyset som gjør at det blir slik. Holdt handa mi over linsa som en solblender, vet ikke om det hjalp men tror det. Gresset kunne vært grønnere.. . Jeg vet ærlig talt ikke hva det gyldne snitt er, men det finner jeg vell ut av her på forumet.. .

 

Kan godt legge ut en større versjon av sopp bildet, om ønskelig.

 

PS. hvis noen av bildene virker uklare så kan det være pga. komprimeringen, jeg sikker på ISDN og komprimerer derfor ganske kraftig.

 

Vellvell takk så mye for tilbakemeldingene!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...