Gå til innhold

Mulig å fjerne opratørlås fra Simens EL71?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt en Simens EL71 fra Amentio.no for 1180,-

 

Det jeg dreit meg litt ut på var at jeg ser nå at den er bundet til hvilket som helst telenor abonnement i 12 måneder. Skjønner ikke at jeg ikke så det når jeg bestillte den, men sånn kan det gå.. Uansett er det jo en angrefrist jeg eventuelt kan benytte meg av, men har regnet på det, og det lønner seg nok ikke.

 

Mobilen er 470 kr dyrere hos Utenabonnement.no, som ser ut til å være det billigste, og der kommer en god del frakt i tillegg. Så dette vil ikke lønne seg når det koster 600 kroner å få den låst opp av Telenor.

 

Har for ikke lenge siden byttet abonnement fra Telenor Djuice Magnum til Chess Touch. Riktignok er det vel ikke bindingstid hos Chess (?), men er usikker om det lønner seg å gå tilbake til Telenor.

 

Så til spørsmålet; Må jeg egentlig betale telenor 600 kr for at de låser den opp, eller finnes det en annen mulighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godtar den et telenor simkort, godtar den alle!

6922456[/snapback]

 

Og det er så sikkert at jeg eventuelt kan gå for Djuice all star?

6925765[/snapback]

 

Hvis det var meg så ville jeg bli hos Chess, og betalte kr 600 for å låse den opp. Du trenger ikke å binde deg til Telenor i månedsvis da. Djuice Allstar er litt dyrere enn Chess Touch. Hvis du låser tlf opp så kan du bytte operatør så mange du vil uten å måtte vente så veldig lang tid.

Det er bare min mening.

 

Forresten har jeg en EF81, men har lyst på en EL71. Hva synes du om telefonen så langt?

Lenke til kommentar
Godtar den et telenor simkort, godtar den alle!

6922456[/snapback]

 

Og det er så sikkert at jeg eventuelt kan gå for Djuice all star?

6925765[/snapback]

 

Hvis det var meg så ville jeg bli hos Chess, og betalte kr 600 for å låse den opp. Du trenger ikke å binde deg til Telenor i månedsvis da. Djuice Allstar er litt dyrere enn Chess Touch. Hvis du låser tlf opp så kan du bytte operatør så mange du vil uten å måtte vente så veldig lang tid.

Det er bare min mening.

 

Forresten har jeg en EF81, men har lyst på en EL71. Hva synes du om telefonen så langt?

6930307[/snapback]

 

Djuice Allstar er et abbonement uten biding og såpass nært prisene til Chess Touch at jeg tror det like godt vil lønne seg å la telefonen være låst i 12 mnd og ta i bruk Djuice fremfor å bruke 600 kroner på opplåsning..

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Er fortsatt i tvil hva jeg velger, fjerne opratørlås eller Djuice Allstar, så dette får bare bli en vurderingssak.

 

Men er det helt sikkert at den godtar Djuice allstar selvom det står at den ikke gjør det?

 

 

Virker fornøyd med telefonen til nå. Har ikke brukt den noe særlig enda, men tror det er en bra telefon til den prisen.

 

EDIT: Ser at Djuice allstar koster 200 kr å etablere + at det er litt dyrere, og jeg må vente på nytt sim-kort osv. Så det blir nok at jeg betaler 600 kr for å beholde chess.

Endret av Jorsalfar
Lenke til kommentar
Godtar den et telenor simkort, godtar den alle!

6922456[/snapback]

 

Og det er så sikkert at jeg eventuelt kan gå for Djuice all star?

6925765[/snapback]

 

Hvis det var meg så ville jeg bli hos Chess, og betalte kr 600 for å låse den opp. Du trenger ikke å binde deg til Telenor i månedsvis da. Djuice Allstar er litt dyrere enn Chess Touch. Hvis du låser tlf opp så kan du bytte operatør så mange du vil uten å måtte vente så veldig lang tid.

Det er bare min mening.

 

Forresten har jeg en EF81, men har lyst på en EL71. Hva synes du om telefonen så langt?

6930307[/snapback]

 

Hvem tar 600 for opplåsning? Har du noen info hvordan de gjør det for det finnes mange måter og en del av dem fører til at garantien blir borte for man gjør en fysisk endring av telefonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...