Gå til innhold

Asus A6Ja vs. Acer Aspire 5672. Beste kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en bærbar pc som skal brukes endel til skolearbeid, spesielt i en lesesal, så det er viktig at den er stillegående. Den skal også brukes endel til spilling, så et skjermkort av typen x1600/go7600 eller tilsvarende er et krav.

 

Vurderer Asus A6Ja da denne ser svært bra ut, men finnes det tilsvarende til en lavere pris? F.eks er det noen som har noen formeninger om Asus A6T? Denne ser jo i utgangspunktet svært bra ut, men den lave prisen får meg til å stusse litt. Er det en spesiell grunn til den lave prisen, for eksempel dårlig byggekvalitet?

 

Har også fått tips om Acer Aspire 5672. Og den på elprice så veldig bra ut i forhold til pris, den har jo dobbelt så mye RAM. Men hvordan yter Centrino Duo T2250 prosessoren i forhold til A6Ja-ens Intel Core Duo prosessor? Og Acerens skjermkort står oppført med 128/512 mb RAM. Hvor mye RAM er det egentlig på denne?

 

Takk for alle tilbakemeldinger! :)

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Asus A6T er nok billigere siden Turion X2 er noe billigere enn Core Duo. Jeg ville nok valgt den pcen. Turion X2 har en liten fordel i spill, og støtter 64bit.

 

Acer Aspire 5672 ser også bra ut. 128MB/512MB betyr at skjermkortet har 128MB på kortet, men kan ta 512MB fra systemminnet om du ønsker (noe jeg ikke ville gjort).

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Det var jo veldig greit å få bekreftet det med Acer-pcen. :)

 

Men hva med A6Ja-en? Er det noen spesielle grunner til å velge denne framfor A6T? Sistnevnte er jo vesentlig rimeligere, men den andre er på sin side anbefalt av flere på forumet her.. noen synspunkter?

6918563[/snapback]

Jeg ville nok valgt A6T, siden den gir mer for pengene. Batteritiden på A6Ja er dårlig, men jeg vet ikke hvordan det er på A6T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...