Gå til innhold

Beste bærbar til max 12.500.


bbsnx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en bærbar pc som skal brukes endel til skolearbeid, spesielt i en lesesal, så det er viktig at den er stillegående. Den skal også brukes endel til spilling, så et skjermkort av typen x1600/go7600 eller tilsvarende er et krav.

 

Vurderer Asus A6Ja da denne ser svært bra ut, men finnes det tilsvarende til en lavere pris? F.eks er det noen som har noen formeninger om Asus A6T? Denne ser jo i utgangspunktet svært bra ut, men den lave prisen får meg til å stusse litt. Er det en spesiell grunn til den lave prisen, for eksempel dårlig byggekvalitet?

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger! :)

 

EDIT: Skjermen skal forresten ikke være større enn 15.4".

Endret av bbsnx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en bærbar pc som skal brukes endel til skolearbeid, spesielt i en lesesal, så det er viktig at den er stillegående. Den skal også brukes endel til spilling, så et skjermkort av typen x1600/go7600 eller tilsvarende er et krav.

 

Vurderer Asus A6Ja da denne ser svært bra ut, men finnes det tilsvarende til en lavere pris? F.eks er det noen som har noen formeninger om Asus A6T? Denne ser jo i utgangspunktet svært bra ut, men den lave prisen får meg til å stusse litt. Er det en spesiell grunn til den lave prisen, for eksempel dårlig byggekvalitet?

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger! :w00t:

6916618[/snapback]

 

hva med acer aspire 5672. fant ikkje noen link til den,men kan sjekke om eg finn ein

Lenke til kommentar

Fant en Acer Aspire 5672 på elprice, og i forhold til A6Ja ser det etter mitt skjønn bedre ut med tanke på at den har dobbelt så mye RAM. Den er riktignok litt dyrere, men med de spesifikasjonene er det absolutt overkommelig.

 

Men det står at skjermkortet har 128 mb/512 mb RAM. Hva betyr det? Har den enten 128 eller 512 mb RAM?

 

Setter for øvrig pris på svaret, men flere innspill hadde vært fint.

Endret av bbsnx
Lenke til kommentar

Har vært igjennom de samme pc`ene som du ser på, altså asusene.. Men endte til slutt på en FSC Amilo Pi1556G da den var litt billigere og hadde raskere harddisk enn a6ja... Eneste var at den mangler bluetooth, men skal vel klare meg med en dongle.. Har ikke fått den ennå så er litt spent på byggekvalitet osv. :hmm:

Lenke til kommentar
Fant en Acer Aspire 5672 på elprice, og i forhold til A6Ja ser det etter mitt skjønn bedre ut med tanke på at den har dobbelt så mye RAM. Den er riktignok litt dyrere, men med de spesifikasjonene er det absolutt overkommelig.

 

Men det står at skjermkortet har 128 mb/512 mb RAM. Hva betyr det? Har den enten 128 eller 512 mb RAM?

 

Setter for øvrig pris på svaret, men flere innspill hadde vært fint.

6917075[/snapback]

Det betyr at den har 128mb men kan ta 512 mb fra minne på pc'en.

Lenke til kommentar
Fant en Acer Aspire 5672 på elprice, og i forhold til A6Ja ser det etter mitt skjønn bedre ut med tanke på at den har dobbelt så mye RAM. Den er riktignok litt dyrere, men med de spesifikasjonene er det absolutt overkommelig.

 

Men det står at skjermkortet har 128 mb/512 mb RAM. Hva betyr det? Har den enten 128 eller 512 mb RAM?

 

Setter for øvrig pris på svaret, men flere innspill hadde vært fint.

6917075[/snapback]

Det betyr at den har 128mb men kan ta 512 mb fra minne på pc'en.

6918632[/snapback]

flisespikkeri, men det betyr vel at skjerkortet har 128mb, men kan ta 384mb fra PC'en, slik at det tilsammen blir 512.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...