Gå til innhold

kabinetter, hvilken passform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann,er på utkikk etter et kabinett til pcen min, en hp stasjonær. så når jeg titter etter kabinetter på nett så står det ikke hvilken pc'er det er til,er dette nokså universalt eller? noen som kunne evt funnet et til meg, en HP Compaq dc7100CMT

mvh patrick

Videoannonse
Annonse
Skrevet
heisann,er på utkikk etter et kabinett til pcen min, en hp stasjonær. så når jeg titter etter kabinetter på nett så står det ikke hvilken pc'er det er til,er dette nokså universalt eller? noen som kunne evt funnet et til meg, en HP Compaq dc7100CMT

mvh patrick

6912864[/snapback]

Du har lagt merke til i hvilket emne du har laget det spørsmålet i?

Diskuter spill og tilbehør - PC

Og med tilbehør så betyr det spill tilbehør. Som Ratt og pedaler,Gaming-mus o.l

Trur du skal stille dette spørsmålet et annet sted.. Så får du nok bedre respons :)

Skrevet

Feilpostet ja, men jeg svarer fordet.

Den absolutt mest vanlige standarden på kabinetter i dag er ATX. "Compaq" og "standard" er to ord man sjeldent finner i samme setning. :p

Du kan være superheldig at Compaqen din passer i et vanlig ATX-kabinett, men jeg tviler sterkt.

Skrevet

Compaqen har nok kabler og "duppeditter" som ikke vil passe inn i et vanlig kabinett nei.

Med litt modifisering, så går det nok, men ikke rett inn.

Kan være det vil funke på din, men på de jeg har sett og prøvd, så har det vært litt vanskelig.

Skrevet (endret)

ok,trodde compaq bare vare sånn under ting:P siden det står HP foran.. hewlett pacard elrns

takk for hjelp folkens,

ps: en mod som kan flytte denne?

post-108612-1158935363_thumb.jpg

Endret av aurong
Skrevet
ingen som kan se om kabinettet mitt er noenlunde likt sånn universal passform?

6919353[/snapback]

Da må du ta bilde innvendig. Umulig å si noe som helst av å bare se fronten.

Skrevet

Du bør finne oversikt over ATX-spesifikasjonene og så sammenligne om alt stemmer. om du googler på "atx spesifications" så finner du trolig en PDF-fil med alle specs. Bl.a. tegning og mål på hovedkort, samt mål og pinouts på PSU.

Skal du bruke samme PSU trenger du ikke bry deg om pinouts på PSU-pluggene.

Hvis du poster et bilde av baksiden av maskinen, slik at du får med PSU og I/O-portene (USB, PS2, COM etc.) så kan det kanskje avsløre om det er håp eller ikke.

Skrevet

Det ser veldig ut som det er et helt standard ATX-kabinett. Jeg tipper det funker å flytte alt rett over i et hvilket som helst annet standard ATX-kabinett. Men jeg gir ingen garanti. :p

Skrevet

hehe,ok..men de fleste sånne styla kabinetter er jo med neon og slik,er det bare og kople på noe det?

eller noe ekstra som må kjøpes?

er ultra pc noob, men prøver no og lære;)

takk for hjelpen

Skrevet

snakket med spaceworld idag,de skulle begynne og ta inn igjen kabinetter her i bergen iallefall,skulle bli skamgromme og billig, ca 3-500 kr med strømforsyning

Skrevet

Jo billigere det blir jo dårligere kvalitet blir det, den strømforsyninga kan være noe søppel, samme med kabinettet.

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en ordentlig PSU isteden, eller bruke den du allerede har i det nye kabinettet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...