Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin vil ikke starte *LØST*


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen en ny maskin. Har aldri satt sammen en hel maskin før, men tror det meste er koblet i. Det som skjer er at det ikke kommer en enste lyd fra psu osv når jeg slår den på. Men det lyser grønt på hk, og det lyser i nettverkskabelen.

 

Jeg leste etter jeg monterte pcen her at det kunne være fordi man ikke har festet spacere. Dette gjorde jeg ikke, fordi det ikke stod i manualen.

Skal demontere hovedkortet i morgen og feste disse spacerene og bygge på nytt, men det spørs om det ikke er for sent? :(

 

 

Spec:

APLUS Case Qubic // kabinett

Zalman CNPS9500 AM2 // cpu-vifte

NorthQ 4001BX // strømforsyning

AMD Athlon 64 3500+ sokkel AM2 // prosessor

Asus M2N-E // hovedkort

Gainward GeForce 7600 GS // skjermkort

LG DVD/CD brenner

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kobla alt fra, satt på slike spacere, og kobla alt til igjen, og det funker.  :D Men jeg har et nytt problem, det er at når pcen starter står bare det bildet av Ai Lifestyle og ASUS, og det står Press DEL to enter bios. Prøvde dette og da står den bare på Entering bios..

6915259[/snapback]

 

Du kan jo prøve å nullstille bios manuelt ved å switche jumper på hovedkortet, hvis du har en slik en :)

Lenke til kommentar
Finner ikke noe i manualen, kan dere ikke bare si hva jeg skal gjøre?

 

6915952[/snapback]

Nei den sitter ikke der. :cry: Det er en 3 pinner ved siden av(intill) HKbatteriet.Over eller under en 4 pinns.Juperen kan bare flyttes et hakk.Sett den tilbake der den stod.

Ta ut batteriet først,flytt jumperen ett hakk,vent i 10 sekundre,sett jumperen tilbake der den stod,sett tilbake batteriet.

 

Finner ikke noe i manualen, kan dere ikke bare si hva jeg skal gjøre?

 

6915952[/snapback]

Jeg ser det slik at det er bare flaks om din installasjon går bra.

For meg som er dødelig blir det å lese manualen et kjærlighetsbrev.Jeg leser det om og om igjen til jeg kan det utenatt. :love:

Endret av Sunni
Lenke til kommentar
Har nettopp satt sammen en ny maskin. Har aldri satt sammen en hel maskin før, men tror det meste er koblet i. Det som skjer er at det ikke kommer en enste lyd fra psu osv når jeg slår den på. Men det lyser grønt på hk, og det lyser i nettverkskabelen.

 

Jeg leste etter jeg monterte pcen her at det kunne være fordi man ikke har festet spacere. Dette gjorde jeg ikke, fordi det ikke stod i manualen.

Skal demontere hovedkortet i morgen og feste disse spacerene og bygge på nytt, men det spørs om det ikke er for sent? :(

 

 

Spec:

APLUS Case Qubic // kabinett

Zalman CNPS9500 AM2 // cpu-vifte

NorthQ 4001BX // strømforsyning

AMD Athlon 64 3500+ sokkel AM2 // prosessor

Asus M2N-E // hovedkort

Gainward GeForce 7600 GS // skjermkort

LG DVD/CD brenner

6910645[/snapback]

 

Det kan være en viss mulighet for at årsaken til problemet er at du ikke har festet spacerne. Hvis du har glemt det så er det nok ingen skade skjedd, og kortet vil sannsynligvis fungere igjen etter at du har festet disse.

 

Det som jeg mener er den mest nærliggende forklaringen er at ledningen fra på-bryteren i front er festet på feil sted, evt ikke i det hele tatt. Det stemmer bedre med symptomene. Men uansett så bør du absolutt feste disse spacerne før du skrur på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...