Gå til innhold

Problemer med S-ATA disker.


embark

Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Har et lite problem angående S-ATA og oppsett/drivere. Kjøpte meg to sånne i går og har fra før dette hovedkortet. Problemet er at når jeg prøver å boote fra Windows CD-en min får jeg følgende melding:

 

"Reboot and Select proper Boot device

or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"

 

Denne meldingen får jeg egentlig uansett hva jeg gjør. Har satt opp CD-rom som første boot og har prøvd å manuelt gå inn i boot menu og velge CD-rom uten suksess. Jeg har også vært i BIOS og prøvd omtrent alle mulige kombinasjoner når det gjelder S-ATA instillinger.

 

Lastet også ned S-ATA driver fra ASRock sine hjemmesider, la de innpå en diskett, men det som kom fram skjønte jeg fint lite av. Det var noe RAID greier. Jeg har muligens gjort en feil her...

 

Er det noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
se side 21, 30 og 31 i manualen til hovedkortet. Ikke lag drivere for Sata på diskett med mindre du skal kjøre Raid.

6915051[/snapback]

Ok. Gjør bare det jeg hørt jeg; legge drivere på diskett og trykke F6 mens Windows CD-en sjekker hardware og sånt, og legge driverene inn før Windows installasjonen begynner. Er helt blank på S-ATA.

Lenke til kommentar
Har du kikket på bios og sett om cdromen ligger på den lista som maskinen bootes etter?

6915126[/snapback]

Den er satt til første boot. Som jeg sa i førsteinnlegget har jeg også gått manuelt inn i boot menu og prøvd å boote fra CD sånn, uten hell.

 

Får låne en XP CD av en kompis senere i dag, så da får vi se om det bare er det som gjør det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...