Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com Router som er ustabil, andre erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en 3Com router som er svært ustabil ved nedlasting, spesielt i sammenheng med torrents. Dette er skikkelig frustrerende, og lurer på om det er andre som har samme problem som meg.

 

jeg har denne routeren.

 

Noen brukererfaringer på denne, eller anbefalinger for hva jeg kan foreta meg?

 

takk :thumbup:

6904876[/snapback]

 

Hadde samme ruter som deg...ingenting funket som det skulle, den koblet seg av og på nettet som den ville selv...Eneste sjansen var å gå utenom programvaren i ruteren...Ble så lei av å ikke kunne ha kryptering på nettverket, at jeg besluttet å leie trådløs ruter fra min isp NGT og siden den gang har det bare vært en drøm...Alt er LEKENDE lett:)

Lenke til kommentar

Jeg kan ha kryptering på. Kjører WPA2-AES med et relativt sterkt passord. Har i tillegg SPI firewall skrudd på. Fikk et tips om å skru av denne, siden den er veldig restriktiv.

 

Har selv ADSL +2 fra NGT, og linja er dønn solid. Alt er bra, så lenge jeg ikke laster ned torrents. Veldig rart.

 

Hadde lillebroren, som jeg ga bort, og den var også likedan, hoppet litt av og på til tider, men det gjaldt mest for trådløse klienter.

 

Mon tro om det er noe feil med programvaren til 3Com, eller noe jeg har oversett.

 

Gjerne flere tips, mottas med takk :)

 

Shodne:

Takk for innspill, skal se om det er noe "tweak's" som kan bli gjort :)

Lenke til kommentar

Jeg har 54Mbps versjonen av samme routeren og har hatt store problemer med nettverket i det siste.

 

Hos meg ser det dog ut til å være dette 3Com USB kortet som var problemet.

 

Brukte lang tid på å finne ut at det var et driverproblem ettersom kortet koblet til routeren, "Enheten fungerte som den skulle" og alt så bra ut...bortsett fra at jeg ikke fikk lastet ned noe som helst da.

 

Er naturlig nok blitt noe skeptisk til kvaliteten til 3Coms produkter.

Driftssikkerhet er jo relativt viktig når det gjelder nettverk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...