tiiim Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hei, Har det møkkatastaturet til Windows Media Center Men får det ikke til å virke, den sier jeg må oppdatere en rollup for infrarød støtte... (har også fjernkontrollen)... Finner ikke nedlastingsfilen for dritt microsoft skjulern altfor bra... Kjører på Windows XP med Media Portal Håper noen kan hjelpe... PS: Fant rollup 2, men fikk en feilmelding etter installasjonen at språkvalg var feil eller no.... irrrrrrrrrrriteeeeeeeeert
tiiim Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Ingen som vet?! helvete at jeg svidde av 1200 spenn på denne microsoft dritten .8
SebRamsland Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 jaja, jeg får komme med noen dumme sjekkspørsmål. Fjernkontrollen fungerer som den skal ikke sant? Isåfall, hvilken IR-reciever bruker du? Den som fulgte med Microsoft Keyboard, eller den til for eks. kabinettet? Tar jeg ikke feil MÅ Microsoft Keyboard originale IR-reciever brukes. Har du satt i batteriene? Sjekket at du ikke har "låst" tastaturet? Kanskje den er i konflikt med tidligere tastatur som du har installert?
tiiim Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Oki.. kjøpte først tastaturet og en IR penn fra clas ohlsson.. Men fant senere ut at jeg måtte ha fjernkontrollen også,fordi windowstastaturet må ha egen IR mottaker.. Denne fulgte med fjernkontrollen.. batteriene funker, for det er lys i både fjernkontroll og tastatur... Da jeg installerte IR-en som fulgte med fant den ingen drivere, så den er kun et spørsmålstegn i enhetsbehandlingslista.. What to doooo?! tastaturet må vel funke til XP med MediaPortal?! Man MÅÅÅ vel på død og liv ikke kjøpe Windows MCE?!
SebRamsland Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Så vidt jeg vet må du ha Windows MCE 2005
tiiim Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 Arrrrrrrghhhh... Da får jeg vel bare "kjøpe" MCE da Er det en oppgradering fra XP eller et "nytt" OS?!
frodeste Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Arrrrrrrghhhh... Da får jeg vel bare "kjøpe" MCE da Er det en oppgradering fra XP eller et "nytt" OS?! 6908235[/snapback] Eget OS på XP plattformen, og oppgradering på Vista.
tiiim Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 Så et evt. media center vil ikke følge med i grunnpakken til Vista?! OS X til apple har jo media center inkl.. Ååååh, microsoft!!
frodeste Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Så et evt. media center vil ikke følge med i grunnpakken til Vista?!OS X til apple har jo media center inkl.. Ååååh, microsoft!! 6913589[/snapback] Forskjellen fra XP og Vista er at på XP er MCE en egen utgave. På Vista, kan du velge å få MCE ved å oppgradere fra basic til mer avanserte utgaver. På den måten betaler du mindre hvis du ikke trenger MCE. En fordel spør du meg. Man oppgraderer kun ved bytte av produkt nøkkel. Enkelt og greit. Microsoft har faktisk hørt og lært, ved at de på Vista plattform kan tilby et meget begrenset OS som ikke har all verdens dill dall i seg for de som vil det. Og de tilbyr Ultminate som har alt man kan ønske seg og mer til.
tiiim Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 hMM.. men dette betyr vel egentlig at jeg heller burde vente på Vista enn å invistere 1000 kr i MCE?! Rart det ikke er noen slags "crack" eller oppdatering som gjør at jeg kan kjøre MCE tastaturet på XP Pro med MediaPortal...
frodeste Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 hMM.. men dette betyr vel egentlig at jeg heller burde vente på Vista enn å invistere 1000 kr i MCE?! Ja, det kan man si. Rart det ikke er noen slags "crack" eller oppdatering som gjør at jeg kan kjøre MCE tastaturet på XP Pro med MediaPortal... 6915185[/snapback] Dette skal funke, men jeg har ikke testet selv.
joffe11 Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg har også XP pro, og får ikke det til å funke. Funker visst med XPpro english ver. Hvorfor det ikke funker med den norske vet jeg ikke
Borgy246 Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 (endret) Det finnes et par forskjellige måter å cracke dette til slik at at tastaturet fungerer på xp pro. Eller 2003 server. Jeg har kjørt det på begge disse os'ene. Også media center-applikasjonen til Media Center Edition kan porteres over til xp pro eller 2003 server. http://thegreenbutton.com/forums/thread/18937.aspx Endret 26. september 2006 av Borgy246
joffe11 Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 I den tråden stod det veldig mye. Virket som det stod mest om hvrodan kjøre MCE på XP. Har du mulighet til å klippe ut det man må gjøre for å fa MCE tastaturet til å funke med XP pro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå