Gå til innhold

Spørsmål om MPlayer: Utseende, Oppførsel og Skins

DJViking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det et Winamp(XMMS) skin til MPlayer? Jeg har lett igjennom en haug med skins for MPlayer og nesten alle er elendige, stygt og rent møkk.

Er Playlist lik i alle skins eller det mulig å forandre på hvordan denne oppfører seg og ser ut? Synes den er lite brukelig.

Når man spoler frem i filmen beveger den seg 25 sekunder, men kan man forandre dette slik at det blir 5 sekunder, slik det er i Winamp?

Har MPlayer muligheten til å låse fast "Aspect Ratio"? Når jeg forstørre vinduet manuelt blir "aspect ratio" ødelagt og bildet forvrengt.

Hvorfor har musepekeren en blå skygge på videovinduet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan starte med å si at gmplayer er egentlig en elendig GUI. MPlayer er og vil alltid være et terminalbasert program.

Finnes det et Winamp(XMMS) skin til MPlayer? Jeg har lett igjennom en haug med skins for MPlayer og nesten alle er elendige, stygt og rent møkk.

Du får bare lete, de fleste skins til GMPlayer er egentlig ganske stygg.

Er Playlist lik i alle skins eller det mulig å forandre på hvordan denne oppfører seg og ser ut? Synes den er lite brukelig.

Skins forandrer bare utseende på selve "playeren" alt annet er det samme.

Når man spoler frem i filmen beveger den seg 25 sekunder, men kan man forandre dette slik at det blir 5 sekunder, slik det er i Winamp?

Usikker på dette, hvis det ikke finnes mulighet for å stille inn dette i settings, så er det sikkert ikke mulig.

Har MPlayer muligheten til å låse fast "Aspect Ratio"? Når jeg forstørre vinduet manuelt blir "aspect ratio" ødelagt og bildet forvrengt.

MPlayer har alltid låst aspect ratio, men GMPlayer tror jeg har litt problemer med dette, lenge siden har har brukt GMPlayer, men da jeg kjørte den fungerte aspect ratio avhengig av WM.

Hvorfor har musepekeren en blå skygge på videovinduet?

Fordi du bruker XV til visning av video. Ikke noe å gjøre med dette, du kan skifte til noe annet en XV, men da går du glipp av HW-accel.

Skrevet (endret)

Jeg bruker ikke GMPlayer ( Tror nå da jeg ). Den installerte pakken står det bare MPlayer.

Finnes det noe bedre(finere) enn MPlayer? Jeg prøvde VLC litt, men likte ikkje dens GUI. Liker det modulært, et vindu for hver funksjon og ikke kompakt med alt i et(Tenker da på et videovindu og hovedvindu med kontrollknapper og status).

Er nok redd for at det ikke finnes noen perfekt GUI-frontend, isåfall må jeg lage det selv.

Edit: Jeg får bare tak i masse penger, kjøper opp Winamp og beordrer en port til Linux.

Endret av DJViking
Skrevet

Du bruker gmplayer, gmplayer er bare en symlink til MPlayer som sier at den skal bruke det stygge GTK1 GUI'en.

Hvis du bruker KDE finnes det flere frontends til MPlayer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...