Gå til innhold

XP 1800 temp


Anbefalte innlegg

Har endelig fått satt sammen en XP 1800.

 

Fikk smellt på litt goop på prosessoren og stappa på vifta. Vifta er en "litt svak" Cooler Master EP5-6I11. Kjøpte denne fordi jeg ikke har planer om å overklokke med det første.

 

Den laveste tempen jeg har målt er når jeg startet den, 26 grader. Den økte til 40, og har kommet opptill rundt 46-47 grader. Vanligvis ligger den på rundt 41 grader. Nå ligger den på 38 grader. Har det noe å si om jeg har kabinettet åpent eller?

 

Har ikke noe spes peiling på dette, virker dette greit nok? Tok ikke på så mye goop. Jeg er forresten litt usikker på om prosessoren min hadde de gummigreine, gjør dette så mye?

 

Hadde satt pris på litt råd.

 

 

_________________

AMD XP 1800

MSI K7T266 Pro2-RU

512MB PC2100

Coolermaster EP5-6I11

(Er ikke en overklokker som dere ser)

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Corvwyn på 2001-12-13 13:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er at jeg ikke er helt sikker på om gummigreiene var på prosessoren når jeg installerte den. Jeg ville kansje ha merket det eller?

 

Litt smånysjerrig nå gitt. Burde kansje sjekke.

 

Forresten så klikker pc'en litt oftere nå, den restarter plutselig noen ganger. Kan dette være p.g.a powersupply, jeg har dessverre bare 250w. Default AOPEN HQ45.

_________________

AMD XP 1800

MSI K7T266 Pro2-RU

512MB PC2100

Coolermaster EP5-6I11

(Er ikke en overklokker som dere ser)

 

[ Denne Melding var redigert av: Corvwyn på 2001-12-14 01:47 ]

Lenke til kommentar

Det kan være PSUen som er litt svak :sad:

og derfår restarter maskinen.

 

På ett athlon/Xp system med litt stæsj i maskinen er det og annbefale 300 watt PSU eller mere.

 

Selv hadde jeg akkurat samme problemet med en 250 watter , har nå byttet den ut med en 350 watter :smile:

 

Det kan også være win XP vis du har den innstalert,da win xp funker slik i default oppsett att maskinen restarter i stedet for att du får bluescreen vis noe er galt.

 

Vis du ikke har tatt av de gummigreiene så er de sikkert der da de alltid følger med prosessor :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...