tiiim Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 (endret) Hei, Har fiksa meg en hjemmelaget mediecenter PC, uten Medie Center. Har kun Windows XP. Så nå lurer jeg på om noen vet om et "gratis" alternativ til Microsoft sitt Media Center?! Fint om mediecenteret også støtter tastatur og fjernkontroll, har nemmelig microsoft sin originale mediecenter enhet. Håper på raske svar... Endret 19. september 2006 av tiiim
snarius Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 MediaPortal er vel akkurat det du treng. (Open Source og greier)
tiiim Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 (endret) har testet denne, men den er så sinsykt treig... men det blir vel fikset i en evnt. update... Hva slags avspiller benytter media portal seg av?! mener når det gjelder divX etc... Er det mulig å få media portal til å starte opp automatisk når maskinen går på?! Slik at jeg ikke må klikke meg inn viá windows (!?) Endret 19. september 2006 av tiiim
sunnhetsmannen Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Kjør mediaportal setup programmet. Der kan du sette opp slik den starter ved pålogging.
Åsmund Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 en fin tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=+mediaportal
nahojdat Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Sitter selv og venter på HTPC som jeg bestilte idag, det blir nok MediaPortal hos meg, har testet den en del på vanlige PCen og synes ikke det er særlig tregt..
tiiim Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Kanskje det bare er meg, kan jo hende noen custom menyer går tregere enn andre... Skal sjekke ut tråden Åsmund Skal få tetet MediaPortal litt i helgen, må man laste ned forskjellige programmer for å kunne legge inn vær, temperatur, bildearkv etc, eller er alt inkl i MediaPortal nedlastingen (hovedprogrammet)!?!
Åsmund Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 det er standard som fulger med i hovedprogrammet. mediaarkiv/avspilling vær mail,,mye som følger med som standard, men alt er ikke aktivert. du aktiverer det i setup under plugins. Nye plugins legger du i pluginsmappa. Du må ha .net 2.0 kansje 1.1 og jeg husker ikke helt. Det laster du ned fra microsoft.
Spragleknas Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Mediaportal er ikke tregt... men er avhengig av et DX9 skjermkort (ellers er det tregt ja). Tror ver 0.2.1.0 er rett rundt hjørnet. Mye nytt allerede (SVN) og mer kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå