Gå til innhold

19" LCD Skjerm, maks 3000.-


jaco

Anbefalte innlegg

Hei, har med tiden tenkt å legge litt penger i en ny LCD skjerm. Har en Samsung SyncMaster 710N 17" 12ms nå i dag, meget meget fornøyd men lyst på hakke større.

 

Så en 19" vil være det jeg er på jakt etter. Har tittet litt rundt på nettet og fant fram en annen model fra samsung.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=34095

 

 

Tenkte også litt på denne:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129420&mlevel=260300

 

Den er litt billigere, men merker jeg mye forskjell om jeg velger denne fremfor den andre?

 

 

Bruker maskinen til lite spill, men greit at skjermen takler å kunne spille med også. Vil ha en skjerm som er god for øynene. Sitter for det meste å jobber med Photoshop, dreamweaver og slike programmer.

 

Skjermen skal takle grafisk arbeid :)

Endret av jaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kikker også etter en billig 19" som er god på fargegjengivelse. Det er ikke så lett å finne ut fra spesifikasjonene hvordan en skjerm er på det punktet.

 

Fant en tråd på Anandtech som var litt forklarende. De fleste lcd skjermer på markedet har TN panel som i utgangspunktet bare kan vise rundt 25,000 farger. Ved hjelp av en dither teknik kan den komme opp til 16,2 mill forskjellige farger. Den teknikken betyr også at fargene ikke er til å stole på. Et ekte 8 bits panel kan vise 16,7mill farger uten dither og har mye bedre farge spekter. Disse panelene koster mer og finnes hovedsaklig i større skjermer.

 

Et billig untak er acer AL1923

 

Jeg har ikke sett noen tester av denne skjermen.

 

Samsung har også lansert en ny skjerm, SAMSUNG 931C, som har bedre gamut, dvs videre fargespekter, men ikke flere farger. Denne er lagt ut for salg andre steder i europe og dukker sikkert opp her snart.

 

Hvis du er villig til å spytte i 750.- til kan du få Dell UltraSharp 2007WFP, som har større skjerm og ekte 8-bits farge.

Lenke til kommentar
Hmm, den Dell UltraSharp 2007WFP kostet 3700 kr. En del over budsjettet mitt, men muligens jeg burde gå for den. Det er absoutt verdt å legge til 750kr for å få den skjermen?

6911172[/snapback]

 

Det vet jeg ikke, har ikke sett skjermen i aksjon. Det finnes en annen tråd på dette forumet om 2007 WFP, spør der hva folk synes.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...