aboplotok Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 er det noen bak diablo som har laget titan quest? ser at det lignet litt ja, men manglet det lille ekstra utifra bildene,men det ser ut som at det bør prøvest tusen takk for hjelpen mitjmannen, tror jeg skal endre overskriften til generell diablo snakk og mvh patrick 6905845[/snapback] Tviler på om noen fra de gamle diablo-spillene var med å lage Titan Quest. Det hadde vært teit å lage to så like spill. Om du har spilt Diablo2 så kan du se maange likheter i Titan Quest, kanskje litt for mange.. Til og med områdene minner. Akt 1 er plains, akt 2 er desert og akt 3 har noen sumper og greier, for å nevne noe.
DirtyBit Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 hører rykter om Diablo 3, er det sant? står ingenting på blizzard sine sider,ska prøve og sende mail til de for og høre. er iallefall førstemann i køen visst det kommer ut i butikk. e litt giret etter eg fikk høre det,men er vel sikkert ikke sant:( mvh 6889959[/snapback] har hørt at de laget et konsept for handling for Diablo 3, men det ble forkastet for ledelsen i blizzard syns handlingen var for dårlig
aboplotok Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) hører rykter om Diablo 3, er det sant? står ingenting på blizzard sine sider,ska prøve og sende mail til de for og høre. er iallefall førstemann i køen visst det kommer ut i butikk. e litt giret etter eg fikk høre det,men er vel sikkert ikke sant:( mvh 6889959[/snapback] har hørt at de laget et konsept for handling for Diablo 3, men det ble forkastet for ledelsen i blizzard syns handlingen var for dårlig 6905926[/snapback] Mener å ha lest noe slik jeg også.. Men altså, nå får de se til å få orden på projektene sine. Først announcet de StarCraft2 da WC3 kom, så forkaster de Diablo3 og jammen gir de beng og hiver ut et spill som nesten er klart til lansering også (Starcraft: Ghost). Nå får de da se til å holde bedre øye med projektene sine så de slipper å forkaste enda fler. Jeg er glad for at de verdsetter kvalitet veldig høyt, men jeg skulle godt likt å sett de gi ut et nytt spill snart (Nei, jeg ser ikke på Burning Crusade som et eget spill). Btw: Aurong, om de ikke avslører planene sine til noen av spillmagasinene så tviler jeg på at de avslører dem til deg. Edit: Liten omformulering Endret 21. september 2006 av SEeKz0r
snoemann Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Dette er spekulasjoner : Det som nesten sikkert har skjedd er jo at Blizzard har satt igang utvikling av D3 når de slapp D2. Etter litt tid kommer teamet frem med et forslag til D3. Blizzard liker ikke helt det de ser, det oppstår gnissninger og Blizzard North oppløser seg. De fleste av dem danner Flagship Studios og fortsetter sitt "D3" der. Men omdøper det, og forandrer på endel av tingene for å unngå opphavsrettighetsproblemer. Det kan lett tenkes at Hellgate:London var forslaget de kom opp med, og når man titter nærmere på hva spillet kommer til å bli. Så er det jo så nærme et futuristisk Diablo konsept man klarer å komme omtrent. Dermed virker det ganske tydelig på meg, at Hellgate : London er å tolke som en slags Diablo 3. Når dette skal være sagt. Så driver garantert Blizzard på med utvikling av neste Diablo spillet. De driver garantert på med ting vedrørende Starcraft også. De har sagt slike ting som at de konstant driver på med ting vedrørende alle de 3 store "franchisene" sine. Samtidig har de tidligere røpet at de har drevet på med mer enn Burning Crusade, og mer enn en ting ekstra. Noe som nesten garanterer at Diablo er under lupen sammen med starcraft f.eks. Så hva kan vi vente oss? De har vel også uttalt noe slik tidligere som at mmorpg er veien de ønsker å gå i retning av når det gjelder det meste av fremtidige titler. Dermed forventer ihvertfall jeg meg et Diablo MMORPG etterhvert. Har hørt rykter om at det ville kunne dreie seg om at himmelen blir invadert av hærskarer fra helvete. - Genialt i såfall =) Når får vi se noe til dette? Tja.. når dabber WoW av? Neste år? 2008? 2008 høres kanskje mest sannsynlig ut. Kilder er oppskrytt Jeg må ihvertfall si at dette er spekulasjoner basert på spekulasjoner, men jeg tror ikke det er så langt fra hva vi ser i spillverdenen om dagen, eller hva vi kommer til å se fremover. Dette med at Blizzard har kapret en rekke Diablo3 domener tyder jo ihvertfall på at vi kommer til å få se mer av det =) Spørsmålet er ikke hvis, men heller NÅR. Skulle bare ønske jeg kunne sluppet å vente! =)
aboplotok Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) Dette er spekulasjoner : Det som nesten sikkert har skjedd er jo at Blizzard har satt igang utvikling av D3 når de slapp D2. Etter litt tid kommer teamet frem med et forslag til D3. Blizzard liker ikke helt det de ser, det oppstår gnissninger og Blizzard North oppløser seg. De fleste av dem danner Flagship Studios og fortsetter sitt "D3" der. Men omdøper det, og forandrer på endel av tingene for å unngå opphavsrettighetsproblemer. Det kan lett tenkes at Hellgate:London var forslaget de kom opp med, og når man titter nærmere på hva spillet kommer til å bli. Så er det jo så nærme et futuristisk Diablo konsept man klarer å komme omtrent. Dermed virker det ganske tydelig på meg, at Hellgate : London er å tolke som en slags Diablo 3. Når dette skal være sagt. Så driver garantert Blizzard på med utvikling av neste Diablo spillet. De driver garantert på med ting vedrørende Starcraft også. De har sagt slike ting som at de konstant driver på med ting vedrørende alle de 3 store "franchisene" sine. Samtidig har de tidligere røpet at de har drevet på med mer enn Burning Crusade, og mer enn en ting ekstra. Noe som nesten garanterer at Diablo er under lupen sammen med starcraft f.eks. Så hva kan vi vente oss? De har vel også uttalt noe slik tidligere som at mmorpg er veien de ønsker å gå i retning av når det gjelder det meste av fremtidige titler. Dermed forventer ihvertfall jeg meg et Diablo MMORPG etterhvert. Har hørt rykter om at det ville kunne dreie seg om at himmelen blir invadert av hærskarer fra helvete. - Genialt i såfall =) Når får vi se noe til dette? Tja.. når dabber WoW av? Neste år? 2008? 2008 høres kanskje mest sannsynlig ut. Kilder er oppskrytt Jeg må ihvertfall si at dette er spekulasjoner basert på spekulasjoner, men jeg tror ikke det er så langt fra hva vi ser i spillverdenen om dagen, eller hva vi kommer til å se fremover. Dette med at Blizzard har kapret en rekke Diablo3 domener tyder jo ihvertfall på at vi kommer til å få se mer av det =) Spørsmålet er ikke hvis, men heller NÅR. Skulle bare ønske jeg kunne sluppet å vente! =) 6905973[/snapback] Du er nok en klok mann, for dette høres i grunn ganske troverdig ut. En veldig god strategi for Blizzard hadde jo vært å begynne på et nytt MMORPG etter hver gang de gir ut et. De har fortsatt StarCraft og Diablo å spille på. Det er kanskje derfor de også har sagt at de skal kjøre på med WoW expansions hvert år. Om de holder WoW på høyden så lenge som mulig, så tjener de store penger, samtidig som e har tid på seg til å utvikle neste store MMORPG som slår igjennom og tar over for WoW når interessen for det dabbes av. Strategien går med andre ord ut på. Gi ut et MMORPG som tar nesten hele kaka. Pøs så ut expansions og hold det flytende med stil. Når spillerbasen synker - kast på et nytt stort MMORPG som vinner tilbake spillerbasen og fortsett den trenden. StarCraft er jo minst like populært som Warcraft er. Interessen for diablo har kanskje dabbet av en del. Så om jeg skulle gjette, så vil jeg si at StarCraft blir neste MMORPG fra dem, siden det allerede har så godt fotfeste, så gir de kanskje ut et Diablo3 mens 'World of Starcraft' (elle noe) herjer markedet, så slår de til slutt til med 'World of Diablo'. På denne tiden kan det jo også hende de klarer å kjøre i gang nok en vinnerfranchise som kan ta over MMORPG-tronen etter Diablo. Men på en annen side så tror jeg de vil fortsette å lage konkurranse-spill. I dag konkurreres det jo fortsatt i både Warcraft3 og StarCraft verden over, så jeg tror ikke de vil se totalt bort fra dette aspektet. Det kan jo også godt hende at de forbedrer Battlegrounds fra WoW en god del til neste MMORPG og gjør det på en så måte at man kan kjøre større konkurranser. Men.. Alt dette er kun spekulasjon, så vi får se Endret 21. september 2006 av SEeKz0r
-kga- Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Realease 1Q 2008 World of Diablo 6903669[/snapback] Må bare nevne att jeg dro dette rett ut av lufta uten å ha lest noe fakta eller spekulasjoner om att det kan komme. Var ment som kødd Men kunnevert kult om det kom da.
Mads-b Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 *gledeseg* Diablo 3 kan bli dritbra, men jeg kommer ikke til å kjøpe en MMO, siden jeg ikke støtter ordninger med en hundrings i måneden. 2ern og 1ern er tøff, da. Og hvis internet play er gratis, blir jeg happy. Så kan heller spillet koste mer.
aurong Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 MMORPG, ka er dette fornoe? noe ala wow? takk for veldig mange bra uttaleser folkens OT: noen som vet hvordan jeg kan finne ut litt specs om pcen min,om den har ''innvollene'' greit til og kunne spille spill uten og lagge så mye ol? er en HP compaq dc7100 CMT mvh patrick
-kga- Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 MMORPG, ka er dette fornoe? noe ala wow?takk for veldig mange bra uttaleser folkens OT: noen som vet hvordan jeg kan finne ut litt specs om pcen min,om den har ''innvollene'' greit til og kunne spille spill uten og lagge så mye ol? er en HP compaq dc7100 CMT mvh patrick 6907082[/snapback] MMORPG = Masive Multiplayer Online Role Playing Game ... Trur jeg da.
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 D3 i mmorpg-form ville sannsynligvis ha vært en dårlig ide. WoW er på mange måter spillet som "World of Diablo" ville blitt. Man har jo talent trees og sånt. Det som gjorde Diablo 2 bra var spilltempoet, det action-orienterte gameplayet og fokuset på unike (og sinnsyke) items. I mmorpg-format ville garantert mye av spilltempoet blitt senket, og mye av de kraftige comboene og det kraftige utstyret svekket for å gjøre spillet enklere å balansere. Ville nesten garantert ha blitt WoW2. Nei til world of diablo, ja til D3
Batnobbit Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Leste her og så at det var ekstra pakke til det første??kan noen poste link til der det går an og få tak i det?vill også si at jeg gleder meg utrolig mye til Diablo III
Nervetattoo Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Leste her og så at det var ekstra pakke til det første??kan noen poste link til der det går an og få tak i det?vill også si at jeg gleder meg utrolig mye til Diablo III 6908993[/snapback] "Diablo: Hellfire" heter ekstrapakken til "ener'n" Du kan kjøpe herfra, du finner sikkert noen som selger det i Norge også. Det var en svært bra ekstrapakke og har du ikke spilt den, samt liker diablo, så bør du gjøre det. Diablo holder seg godt den dag i dag.
-kga- Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Husker jeg spillte D1 og war en warrior som gikk for magi av alle ting. Hadde eget utstyr liggende som boosta inteligence? for å kunne lese scrolls, så bytta jeg til annet utstyr og rokka allt. Spillte D1 bare litt da, kom ned til hell, men om det er sån hardere vannskelighetsgrad alla D2 etter å ha runna det ville jeg sikket sliti. Men sokka allt så langt jeg spellte da.
Fjernkontroll1 Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 sant sant, diablo 3 hadde ikke blitt det samme hvis det var et mmorpg
aboplotok Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) D3 i mmorpg-form ville sannsynligvis ha vært en dårlig ide. WoW er på mange måter spillet som "World of Diablo" ville blitt. Man har jo talent trees og sånt. Det som gjorde Diablo 2 bra var spilltempoet, det action-orienterte gameplayet og fokuset på unike (og sinnsyke) items. I mmorpg-format ville garantert mye av spilltempoet blitt senket, og mye av de kraftige comboene og det kraftige utstyret svekket for å gjøre spillet enklere å balansere. Ville nesten garantert ha blitt WoW2. Nei til world of diablo, ja til D3 6908974[/snapback] Om 5-6 år når alle har 100mbit linjer og maskinene er 3x raskere så kan de så klart få til MMORPG-motorer med høyere spilltempo. Om de lager et nytt MMORPG så tviler uansett sterkt på om de gjør det med samme oppskrift som WoW. Kraftigere items og raskere game play er da slettes ingen umulighet. Endret 21. september 2006 av SEeKz0r
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Om 5-6 år når alle har 100mbit linjer og maskinene er 3x raskere så kan de så klart få til MMORPG-motorer med høyere spilltempo. Om de lager et nytt MMORPG så tviler uansett sterkt på om de gjør det med samme oppskrift som WoW. Kraftigere items og raskere game play er da slettes ingen umulighet. 6911960[/snapback] Det er godt mulig, men akkurat nå er WoW det beste eksempelet på hvordan WoD ville blitt i nærmeste framtid
aurong Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 håper ikke diablo blir til noe sånt.. men som sagt visst gutta som forlot diablo lager D3 bare under et annet navn,så blir nok det nokså fett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå